یکشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۰۹

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران با برگزاری نمایشگاه‌های هنری میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی هستند.


نمایشگاه
عکس ترئینی است

ایسنا در این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه (۳ و ۴ مردادماه) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند:

******

  • گالری سیحون 

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تکه‌ها» روز جمعه (۴ مردادماه) در گالری سیحون افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۱۶ مردادماه نیز ادامه دارد. 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون فراز ناصرشریف، کتایون معادلیان و یاسمن رسولی به نمایش گذاشته می‌شود. 

گالری سیحون در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱۱ واقع شده است. همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری سیحون دوشنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری شیرین 

نمایشگاه انفرادی نقاشی شیما فریدنی با عنوان دوئت با پارتیتور رنگی از ۴ تا ۱۶ مردادماه در گالری شیرین برگزار می‌شود.

شیما فریدنی درباره مجموعه آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه نوشته است: «آثار من دوگانه‌وار شکل گرفته‌اند. دوئت دوگانه‌ای است بین پیش‌طرح و کار، بین موجودات و فضا، بین عینیت و ذهنیت، و پارتیتور صفحه ذهن من است، مجموعه رنگ‌ها و نقش‌ها و پالت من. این مناظر برای من به مانند آوازند و این آواز روی دیگر سکوت است. سکوت و آوازی چونان دوئت و دوئلی با خویشتن خویش، در جدال و هماهنگی با پارتیتور رنگی.

نکته‌ بنیادی در این آثار برای من این است که چگونه می‌توان طبیعت و اشیاء در میان آن را از بی‌نهایت زاویه مشاهده کرد. همواره فکر می‌کنم به چگونگی آشنایی و غریبگی زمان‌ها و مکان‌ها، در جهانی که در عین داشتن حدودی از روشنایی می‌تواند به بی‌نهایت چیز تقسیم شود و با کنار هم نهادن چیزهای به ظاهر متفاوت در هر حالت طبیعی یک کل هارمونیک به وجود آورد.»

گالری شیرین در این تاریخ همچنین میزبان نمایشگاه دیگری است؛ نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «روایت‌های حلقه» که به کیوریتوری مجتبی رمزی از ۱۴ تا ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود. 

گالری شیرین در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ ۱۳، شماره ۵ واقع شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری اُ

نمایشگاه گروهی نقاشی به انتخاب کاوه نجم‌آبادی روز جمعه (۴ مردادماه) ددر گالری اُ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد.

آثار هنرمندانی چون بویه سادات‌نیا، حامد حیدری و مرتضی متقی در این نمایشگاه ارائه شده است.

ساعات بازدید این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۱ اعلام شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

  • گالری ایده 

نمایشگاهی گروهی با هدف مرور آثار نوگرایان نقاشی‌خط ایران روز جمعه (۴ مرداد ماه) در گالری ایده افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه که تلاش دارد با گردآوری آثاری در حوزه نقاشی‌خط مروری بر آثار نوگرایان این حوزه داشته باشد، روز جمعه (۴ مردادماه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۱۶ مردادماه نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون مرتضی شمیسا، حسین احصائی، ساناز البرزی، ابراهیم وفایی، ایمان ملاجعفری، روح‌الله عطاییان، محسن دایی‌نبی، مهسا دواچی، کوروش قاضی‌مراد، ابوالفضل عبدالله‌زاده، کاظم خراسانی، سحر فتح‌اله‌یی، حسین نوروزی، فرشاد آل خمیس، مراد فتاحی، کریم قوچانی، هانی شرار، عباس رحیمی و عظیم فلاح ارائه شده است. 

گالری ایده در خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه هجدهم، شماره ۲۶ واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایش نیز هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

  • گالری ساربان 

نمایشگاه انفرادی نقاشی احسان ارجمند با عنوان «در متن تن» روز جمعه (۴ مرداد ماه) در گالری ساربان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۴ مردادماه ادامه دارد. 

گالری ساربان در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از سه‌شنبه‌ها از ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

  • گالری شکوه 

نمایشگاه انفرادی نقاشی نسرین مروج با عنوان «عبور» روز جمعه (۴ مردادماه) در گالری شکوه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ ۹ مردادماه ادامه دارد. 

گالری شکوه در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ واقع شده است.

این گالری هر روز (غیر از پنجشنبه و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ امکان بازدید دارد.

  • گالری تم 

نمایشگاه گروهی چاپ دستی،‌ جمعه (۴ مردادماه) در گالری تم گشایش می‌یابد. این نمایشگاه در سه بخش، آثار داوری‌شده در فراخوان، مدعوین و آتلیه برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه در مجموع ۸۰ اثر چاپ دستی به نمایش گذاشته می‌شود. گالری تم این نمایشگاه را با این هدف برگزار می‌کند که توجه به هنر چاپ دستی، در عین حال که ادای احترام به هنری سنتی است، گشودن دری بر هنر مفهمومی معاصر در ایران است.

آیین گشایش نمایشگاه گروهی چاپ دستی روز جمعه (۴ مردادماه) از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار می‌شود. بازدید از این نمایشگاه تا روز ۱۴ مرداد امکان‌پذیر است.

گالری تم در کریمخان،‌ ویلای شمالی، کوچه زبرجد،‌ شماره ۱۰ واقع شده است. 

  • گالری ماه مهر 

نمایشگاه گروهی سرامیک شاگردان پرویز تناولی روز جمعه (۴ مردادماه) در گالری ماه مهر افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۱۸ مردادماه نیز ادامه دارد. 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون اشکان بهجو، الناز زندی، الهام سلیمان‌نژاد، بهارک رمضانی، بهار دوانی، حسنا اربابی، سحر نخبه‌زعیم، سوگل جمعدار، لادن جوهری‌زاده، مریم رحمانپور، مهسا ثمری، بهناز فاضلی، آرش معدنی، علیرضا مجیدی، هاله موذن و پریسا بارانی به نمایش گذاشته شده است. 

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ وجود دارد.

گالری ماه مهر در بلوار آفریقا، خیابان نیلوفر، پلاک ۷، مؤسسه ماه مهر، طبقه دوم واقع شده است.

  • گالری نگر

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی با عنوان «انسان معاصر ۲» به کیوریتوری ارغوان افشاریان روز جمعه (۴ مرداد ماه) در گالری نگر افتتاح می‌شود و تا ۹ مردادماه نیز ادامه دارد. 

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از ۱۳ تا ۲۰ اعلام شده است. همچنین مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ واقع شده است.

  • مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

نمایشگاه نگارگری افسانه قضات با عنوان «گفت‌وگوی زیبا» در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از تاریخ سوم تا دهم مردادماه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار جدید این هنرمند نگارگر ارائه می‌شود. 

این هنرمند نقاش و نگارگر، از سال‌های ۷۶ تا ۹۸ در نمایشگاه‌های متفاوت گروهی شرکت کرده و نمایشگاه‌های انفرادی را نیز برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی سال ۷۶، نمایشگاه موزه هنرهای ملی سال ۸۰ و ... اشاره کرد. 

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز پنجشنبه (سوم مرداد) واقع در موزه هنرهای زیبا برگزار می‌شود.

  • آرت تایم گالری 

نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از هنرمندان معاصر از ۴ تا ۱۱ مردادماه در آرت تایم گالری برپا می‌شود.

این نمایشگاه گروهی که با آثاری از علیرضا آدمبکان، ابوسعید اسدی، نازنین اعوانی، ژاله اکبری، ثمیلا امیرابراهیمی، میلاد جهانگیری، داریوش حسینی، رضا حسینی، مرتضی خسروی، حسین خوش رفتار، مصطفی دشتی، حسینعلی ذابحی، محمد راشد، جلال شبانگاهی، ژاله طالب پور، مریم عابدی، ابراهیم فرجی، مهدیه کواکب پناه، طلیعه کامران، علی گلستانه، فریده لاشایی، مقداد لرپور، سیراک ملکنیان، بهروز مجیدی، علی معتمدیان و مریم نوروزی همراه خواهد بود، روز جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در آرت تایم گالری به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه پرویز وهابی، پلاک ۱۴ افتتاح می‌شود و تا ۱۱ مرداد ادامه دارد.

در  توضیح نمایشگاه نقاشان معاصر آمده است: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از معتبرترین آثار نقاشان معاصر وجود دارد که با آثاری همچون طبیعت بی‌جان و مناظر، روی شگفت زندگی را نشان می‌دهند و با شوق می‌پذیریم که زندگی با همه خواسته‌ها و ناخواسته‌هایش، دعوتی پایدار برای خلق زیبایی است.

این گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است و ساعت بازدید ۱۱ تا ۱۸ اعلام شده است.

گالری خط سفید

نمایشگاه نقاشی علی حدادی و حمید جوکار با عنوان «نشق بافت»  ساعت ۱۶ روز جمعه (۴ مردادماه)  در گالری خط سفید افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۴ مردادماه ادامه دارد.


گالری خط سفید در خیابان ولیعصر، روبه‌روی جام‌جم ، کوچه پروین، پلاک ۲۲ واقع شده است.


زمان بازدید از این نمایشگاه نیز همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ اعلام شده است.