چهارشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۳۶

ندیمی: سران سه قوه شرایط ویژه‌ای را در حوزه صرف بودجه اعلام کنند

یک فعال سیاسی گفت: سران سه قوه باید شرایط ویژه‌ای را در حوزه مصرف کردن بودجه اعلام کنند و اولویت‌های درون دستگاه‌های خود را در نظر بگیرند.


ایرج ندیمی

ایرج ندیمی در گفت‌و گو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت نظارت بر بودجه‌های تخصیص داده شده توسط دولت اظهار کرد: لایحه بودجه‌ای که توسط دولت به مجلس ارائه می‌شود، با تغییراتی در مجلس و شورای نگهبان برای اجرا شدن به خود دولت ابلاغ می‌شود. دولت نیز با توجه به ابعاد وظایف و قلمرو عملکردی و نظارتی اش باید بر چگونگی اجرایی شدن این بودجه‌ها نظارت کند.

وی ادامه داد: بخشی از وظایف نظارتی در رابطه  با بودجه عمرانی در اختیار دستگاه‌ها است. دیوان محاسبات هم با اخذ گزارش از دستگاه‌های اجرایی انحراف‌های صورت گرفته را گزارش می‌کند.

این نماینده سابق مجلس گفت: دستگاه های اجرایی باید پیشرفت و عدم پیشرفت اجرایی شدن بودجه را گزارش کنند. در برخی مواقع هم که در نحوه‌ اجرایی شدن بودجه تغییراتی باید صورت گیرد دیوان محاسبات به این موضوع وارد می‌شود و گزارش  اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نحوه صرف بودجه دولتی در شرایطی که از آن به عنوان جنگ اقتصادی نام برده می‌شود، گفت: در زمان صرف بودجه واقعیات امروز اقتصاد ایران را باید در نظر داشت. در حال حاضر وظایف محول شده در این جنگ اقتصادی ممکن است مازاد بر بودجه تعریف شده باشد. باید با صرفه جویی و نظارت بر بودجه‌ها تلاش کرد تا کسری بودجه پیش نیاید.

ندییم گفت: به نظر من سران سه قوه باید شرایط ویژه‌ای را در حوزه مصرف کردن بودجه اعلام کنند و اولویت‌های درون دستگاه‌های خود را در نظر بگیرند، تامین کالای اساسی امروز در اولویت است.