سه شنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ۰۳:۱۲

شیخ الاسلام: جبهه مقاومت درحال متوازن سازی توان خود است/ مقاومت از غزه تا ایران یکپارچه است

سفیر پیشین ایران در سوریه با تاکید بر این‌که مقاومت از غزه تا ایران، یمن و سوریه یکپارچه است، گفت: سفر نایب رییس حماس به ایران در شرایطی انجام می‌شود که جبهه مقاومت در حال طراحی و متوازن سازی بوده و برای آینده خود خط ترسیم می‌کند.


دیدار نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با مقام معظم رهبری

حسین شیخ‌الاسلام ، در خصوص سفر نایب رییس حماس به تهران و دیدار با  مقام معظم رهبری اظهار کرد: در منطقه دو جبهه وجود دارد که یکی جبهه مقاومت، ملت‌ها، آواره‌ها، مردم سالاری و دین سالاری است و دیگری جبهه استکبار، آمریکا، اسرائیل، ظالمین، ستمگران و تمام دیکتاتورها است. بنابراین در این 40 سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جبهه مردمی مستضعفین یک رهبر پیدا کرده که آن جمهوری اسلامی است البته در راس جبهه استکبار هم شیطان بزرگ قرار دارد.

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای تغییر کرده که توازن قوا به نفع مقاومت است. به ویژه این‌که در حال حاضر توانایی‌های جبهه مقاومت در تمامی صحنه‌ها اعم از راهپیمایی وحدت، جنگ یمن، مقاومت سوریه و بحرین هم این توانایی‌ها به وضوح قابل مشاهده است علاوه بر این‌ از نظر تکنولوژی و فناوری هم جبهه مقاومت پیشرفت زیادی داشته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین یادآور شد: 30 سال پیش آمریکا هواپیمایی مسافربری ایرانی را با 290 نفر غیرنظامی مورد هدف قرار داد و نهایتا به فرمانده این ناو جنایتکار هم مدال داد اما اکنون شرایط تغییر کرده و دقیقا 30 سال بعد ما یک پهپاد پیشرفته آمریکایی را هدف قرار دادیم و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند گرچه ترامپ ادعا کرده که قصد داشته به چند مرکز نظامی حمله کند.

شیخ‌الاسلام خاطر نشان کرد: بنابراین توازن قوا به کلی بهم خورده و هشت سال است که آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، اسرائیل و عربستان سعودی و ... تلاش می‌کنند تاهرگونه جنایتی را انجام دهند اما واقعا شرایط تغییر کرده است.

وی در ادامه به سفر نایب رئیس حماس به تهران هم اشاره کرد و گفت: سفر نایب رییس حماس به ایران هم در شرایطی انجام می‌شود که جبهه مقاومت در حال طراحی و متوازن سازی توان خود بوده و برای آینده خود خط ترسیم می‌کند.

سفیر پیشین ایران در سوریه با طرح این پرسش که چرا آمریکایی جرات نمی‌کنند به ما حمله کنند، ادامه داد: ترامپ تمام دانش و توانایی خود را در گنبد آهنین اسرائیل پیاده کرده بود اما حماس، جهاد و غزه ثابت کردند که این سامانه ضد موشکی کارا نیست. آمریکا با توجه به این‌که پایگاه‌هایش در منطقه ما مستقر است، می‌داند که دیگر بهتر از گنبد آهنین که نمی‌تواند برای آنها بسازد و لذا آنها شکست خورده‌اند. 

شیخ‌الاسلام خاطر نشان کرد: مقاومت یکپارچه است از غزه تا ایران، یمن، سوریه و این یکپارچگی باعث شده که آنها بدانند که موشک ایرانی‌ها کم قدرت‌تر از موشک حماس که نیست که در داخل خاک فلسطین ساخته می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: نیروهای حماس روزی سنگ در دست‌شان بود، اکنون این سنگ‌ها به موشک نقطه‌زن تبدیل شده است. در آن زمان توازن قوا راهبردهای مخصوص خود را داشت، اکنون هم راهبردهای خود را دارد و این مساله بسیار حائز اهمیت است.