یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۹

دو هدف گذاری مهم کمپانی هواوی

دو هدف گذاری مهم کمپانی هواوی
درپی لغو تحریم های آمریکا علیه شرکت چینی هواوی و توافق جدید رئیس جمهور چین و آمریکا، این غول فناوری چینی هدف گذاری خود تا پایان سال 2019 را تغییر داد.

ماه مه، دولت آمریکا هواوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد و به‌تبع آن شرکت‌های دیگر آمریکایی تحریم‌هایی را علیه چینی‌ها در برنامه‌ی تجاری خود قرار دادند. با توجه به شرایط جدیدی که برای غول فناوری چینی به‌وجود آمده است، کمی بعید به نظر می‌رسد بتواند برنامه‌ها و اهداف قبلی خود را پیش ببرد.

پیش از قرار گرفتن نام هواوی در فهرست سیاه تجاری آمریکا، غول فناوری چینی برای فروش ۲۳۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده بود. سهم بازار هواوی در چین افزایش یافته است و یکی از دلایلی که می‌تواند برای حجم فروش بالا برنامه‌ریزی کند به سهم فروش بالای بازار چین مربوط می‌شود. همچنین غول فناوری چینی طی سال‌های اخیر توانسته است فروش خوبی را برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده در سایر بازارهای خارج چین رقم بزند.
در حال حاضر، به‌لطف آخرین توافق میان دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پیش‌بینی می‌شود که هواوی هدفگذاری فروش خود را برای سال ۲۰۱۹ تغییر و افزایش دهد. چند روز قبل گفته شد که شرکت‌های آمریکایی به‌زودی مجوز فروش مجدد تجهیزات به هواوی را می‌گیرند و انتظار می‌رود مشکلات هواوی با دولت آمریکا کمتر شود. مینگ‌هو، تحلیلگر بازار معتقد است که هواوی باید تاییدیه‌ی GMS را تا پایان ماه ژوئیه مجددا از گوگل بگیرد.

انتظار می‌رود پس از دریافت تاییدیه‌ از گوگل، مجددا فروش گوشی‌های هوشمند در بازاهای اروپایی و سایر بازارهای خارج چین افزایش یابد. به‌همین دلیل هواوی به‌شدت در تلاش است تا بتواند فروش بالایی را در چنین شرایطی و تا پایان سال ۲۰۱۹ برای خود رقم بزند. به‌نظر می‌رسد باتوجه به شرایط موجود، حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی در بازارهای جهانی برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ افزایش یابد.

اگر هواوی بتواند ۲۶۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۹ به‌فروش برساند، به‌شدت به حجم فروش سامسونگ به‌عنوان پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی نزدیک می‌شود. سامسونگ در سال ۲۰۱۸ موفق به عرضه‌ی ۲۹۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی شد. گلکسی اس ۱۰، فروش خوبی برای کره‌ای‌ها رقم زده است، درنتیجه هواوی باید بتواند فاصله‌ی خود را با رقیب سرسختی همچون سامسونگ با تدابیر مختلف پر کند.

سیستم عامل هانگ منگ جایگزین سیستم عامل اندروید نیست

براساس اعلام یکی از مدیران اجرایی هواوی، سیستم‌عامل هانگ منگ مخصوص گوشی‌های هوشمند نیست و جایگزین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های هواوی نخواهد شد. 
با آنکه پیش‌تر این گمانه زنی در اذهان عمومی شکل گرفته بود که سیستم‌عامل هانگ منگ قرار است جایگزین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند هواوی شود، اما ظاهرا غول فناوری چینی برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کند. کاترین چن، یکی از مدیران اجرایی هواوی اعلام کرد که قرار نیست سیستم‌عامل هانگ منگ، جایگزین سیستم‌عامل اندروید مخصوص گوشی‌های هوشمند شود. 

براساس اعلام کاترین چن، به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل جدید برای استفاده‌ی تجاری و اینترنت اشیا مورد استفاده قرار گیرد. کاترین چن، این اطلاعات را در میزگرد خبری بروکسل اعلام کرد. اوایل خردادماه، هواوی نشان تجاری سیستم‌عامل هانگ‌منگ را ثبت کرد. به‌فاصله‌ی نزدیکی هواوی انتشار سیستم‌عامل جدیدش تا ماه آینده را تکذیب کرد. 

www.titrebartar.com

 

هواوی از مدت‌ها قبل روی توسعه‌ی سیستم‌عامل جدید و اختصاصی خود برای استفاده‌ی صنعتی، کار می‌کند. در اصل چینی‌ها خیلی قبل‌تر از آنکه منازعات تجاری بین هواوی و ایالات متحده مطرح شود، توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود را استارت زده بودند. به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل هانگ منگ از خطوط کدنویسی کمتری، یعنی حدود صدها هزار به‌جای ده‌ها میلیون خط کد نویسی که در سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند مورد نیاز است، برخوردار است. کاترین چن همچنین اعلام کرد که سیستم‌عامل اختصاصی هواوی دارای زمان تأخیر بسیار کمتری درمقایسه با سیستم‌عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند است.

مقاله مرتبط:هانگ‌منگ سیستم عامل جدید هواوی/آمادگی اپل برای توقف خط تولید آیفون در چین

البته نباید فراموش کنیم که غول فناوری چینی دقیقا در برهه‌ی زمانی‌که آمریکا این شرکت را در فهرست سیاه تجاری قرار داد، صحبت از سیستم‌عامل اختصاصی هانگ منگ را مطرح کرد. درنتیجه این تصور در اذهان عمومی به‌وجود آمد که چینی‌ها قصد دارند سیستم‌عامل جدید را جایگزین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند کنند.