پنج شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۹:۱۲

مرسدس AMG CLA 45 استیشن واگن جدید بنز

مرسدس AMG CLA 45 استیشن واگن جدید بنز
شرکت مرسدس-بنز از محصول جدید خود به نام مرسدس AMG CLA 45 رونمایی کرد.

 مرسدس AMG CLA 45 نسل دوم خانواده CLA است که به تازگی توسط مرسدس بنز، کمپانی خودروسازی آلمانی معرفی شده است.مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک یا استیشن واگن مدل ۲۰۲۰ برای بازار اروپا معرفی شده است که از پیشرانه‌های قدرتمند M139 بهره می‌برد.

شوتینگ بریک یا استیشن واگن به چه خودرو هایی گفته میشود؟

www.titrebartar.com

استیشن واگن گونه‌ای از خودروها است که همانند هاچبک‌ها فاقد صندوق عقب است و از نظر ابعادی تقریباً هم اندازه خودرو های سدان است. این گونه خودروها معمولاً ۴ ستون دارند و به دلیل چسبیدگی شیشه به پشت آنها، در پشتشان نیازمند برف پاکن هستند.

اما شوتینگ بریک (Shooting Brake) در قرن نوزدهم به کالسکه های مخصوصی اطلاق می شد که اسب های وحشی و سرکش را برای کشیدن کالسکه آماده کرده و رام می کردند.این واژه به تدریج به نوع مخصوصی از کالسکه های سریع و قوی تغییر ماهیت داد.

در دهه ی شصت تعداد محدودی اتومبیل سفارشی و گران قیمت برای شکارچیان شاخته می شد که مشخصه آنها فضای داخلی راحت ، بدنه ای شبیه استیشن ها و قابلیت های حرکتی مناسب بود.

سازندگان خودرو های لوکس هرازگاهی برای گیج کردن خریداران از این اصطلاح برای نام بردن استیشن واگن خود استفاده می نمایند.

مطالبی مرتبط:  خودرو اویجا محصول بی نظیر شرکت لوتوس

مشخصات فنی AMG CLA 45 

www.titrebartar.com

همه چیز نشان می‌دهد که شوتینگ بریک بیش از همیشه روی عملکرد اسپرت تمرکز دارد. گواه این مدعا، استفاده از قدرتمندترین پیشرانه بنزینی چهار سیلندر جهان است که زیر کاپوت آن قرار می‌گیرد. پیشرانه M139 موجود در مدل‌های استاندارد A45 و CLA در دو نسخه ۳۸۷ اسب‌بخار و ۴۱۶ اسب‌بخار برای مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک عرضه می‌شود.

قدرت از طریق جعبه‌دنده دوکلاچه به تمام چهار چرخ منتقل می‌شود؛ جعبه‌دنده‌ای که برای افراد آشنا با محصولات مرسدس بنز به‌عنوان 4MATIC پلاس شناخته می‌شود. از لحاظ عملکرد، مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در زمان ۴/۱ ثانیه برای مدل استاندارد یا ۴ ثانیه برای مدل S طی کند. بیشینه سرعت خودرو به‌صورت الکترونیکی محدود به ۲۵۰ کیلومتربرساعت یا ۲۷۰ کیلومتربرساعت برای مدل S می‌شود. همچنین حالت رانندگی دریفت هم ارائه می‌شود.

مشخصات ظاهری مرسدس AMG CLA 45

www.titrebartar.com

استیشن قدرتمند مرسدس در ظاهر دنباله‌روی مدل‌های A45 و CLA45 بوده است و درنتیجه از جلوپنجرهٔ پانامریکانا برخوردار شده که آن‌را از CLA35 شوتینگ بریک متمایز می‌کند. دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این ماشین نیز شامل دماغهٔ تهاجمی‌تر با اسپلیتر یکپارچه، خروجی‌های هوا در سپر عقب، دیفیوزر اسپرت و چهار سر اگزوز با قطر 9 سانتیمتر می‌شود.

در داخل CLA45 شوتینگ بریک صندلی‌های اسپرت با روکش چرم مصنوعی و دوخت قرمزرنگ به همراه‌ تریم مشکی براق، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و دریچه‌های تهویهٔ کرومی با تریم قرمز ارائه شده است. هردو نسخهٔ این خودرو به‌صورت استاندارد به تکنولوژی تشخیص صدا، صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با نمایشگر خاص AMG مجهز هستند.