پنج شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲

مزدا 3 2019 خودرو شیک سامورایی ها

مزدا 3 2019 خودرو شیک سامورایی ها
مزدا 3 جدید یکی از محبوب‌ترین خودروهای پرفروش در بخش خود به شمار می‌آید و از سال 2003 تا کنون 6 میلیون از این خودرو در سطح جهانی به فروش رفته است و بنابراین می‌توان این خودرو را یک مدل مهم و تاثیرگذار از مزدا نامید.

مزدا 3 مدل 2019 جزو خودروهای شیک و جذاب شرکت خودروسازی ژاپنی Mazda محسوب می‌شود، اما طراحان با استفاده از عناصر شکننده، خطوط تیز و برجسته، ظاهر متفاوت و البته جذابی را به وجود آورده‌اند.شرکت مزدا محصول جدید خود را متناسب با رویکرد فعلی صنعت خودرو جهانی طراحی کرده است. مزدا 3 مدل 2019 نسبت به گذشته تکنولوژیک‌تر است و به همراه جذابیت ویژه خود، کیفیت سواری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

طراحی

طراحی داخلی فوق العاده زیبا و خصیصه‌های رانندگی برتر مزدا3  این خودرو را بسیار متمایز نموده است.نسبت به نمونه قبلی، مزدا سه کم ارتفاع تر شده و طول آن افزایش داشته که نوبه خود تاثیر قابل توجهی بر فاصله بین دو محوری خودرو گذاشته و حدود دو سانت و نیم این فاصله افزایش یافته است. در محور عقب، سیستم تعلیق گران و پیچیده مولتی لینک، با سیستم تعلیق میله پیچشی که ارزان تر و ساده تر است جایگزین شده و استفاده از مواد جدید در ساخت فنر بندی، کابین آرام تری را برای مزدا سه جدید به ارمغان آورده است.

فضای درونی خودرو نیز تغییر کرده و شاهد مواد با کیفیت در کابین هستید. فرمان و دکمه‌های روی آن زیبا و دلنشین طراحی شده و بسیار بهتر از نسل قبل است. در میان کنسول فضایی برای نگه‌داری فنجان دیده می‌شود و پنل درها نیز جایی برای نگه‌داری 2 بطری وجود دارد.

مزدا 3 همواره در ردیف دوم فضای کوچک و نه چندان بزرگی را به مشتریان ارائه کرده و در نسل جدیدش نیز فضای بازی را تغییر نداده، اما برای یک فرد 182 سانتی و زمانی که موقعیت صندلی‌های جلو در حالت معمولی باشد، فضای خوبی برای پا و سر مسافران در اختیارشان قرار می‌دهد. در فضای عقب نیز هیچ دریچه تهویه هوایی وجود ندارد که تا حدودی نا امید کننده است. محفظه بار سدان بزرگتر شده اما در مدل هاچ‌بک شاهد فضای کوچکتری نسبت نسل قبل شاهد هستیم.

مشخصات فنی و پیشرانه

سامانه‎ی انتقال نیروی جدید هنوز هم در کنار همان پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر استاندارد انجام وظیفه می‎نماید. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز تنها جعبه‎دنده در نظر گرفته شده برای مزدا 3 مدل 2019 تمام چرخ‎محرک خواهد بود.

پیشرانه چهار سیلندر مزدا3 قادر به تولید 186 اسب‎بخار قدرت و 252نیوتن متر گشتاور است. جعبه‌دنده نیز از نظر مکانیکی کاملا مشابه مدل ۲۰۱۸ است با این تفاوت که به‎روز رسانی‎های نرم افزاری موجب شده تا تعویض دنده نرم‎تری را از سوی آن شاهد باشیم. یک تغییر مهم دیگر در نسخه 2019 مزدا 3 ،  به جایگزینی سیستم تعلیق عقب (از نوع مالتی لینک) با یک سیستم تعلیق فنر پیچشی مربوط می‌شود که دلیل این امر نیز افزایش ارتفاع سواری خودرو اعلام شده است.

حین رانندگی با این اتومبیل در مسیرهای برفی، به وضوح مشخص می‎شود که سامانه چهار چرخ محرک چقدر در افزایش پایداری و عبور ایمن‎تر از پیچ‎ها موثر واقع شده و میزان چسبندگی خودرو را افزایش داده است.

همچنین سامانه جی وکتورینگ که به طور استاندارد در تمامی نسخه های مزدا 3 2019 یافت می‌شود نیز با کاهش گشتاور پیشرانه و انتقال جرم خودرو به محور جلو، باعث افزایش دقت سیستم فرمان حین عبور از پیچ‎ها گردیده و مانع خروج چرخ‎ها از شعاع مجاز پیچ جاده می‌شود.

در واقع سیستم جی وکتورینگ در مواقع لزوم موجب می‌شود تا دماغه خودرو از مسیر منحرف نگردد. این سیستم حتی در سرعت‎های بسیار زیاد نیز وظیفه خود را به خوبی و سریعا انجام می‌دهد.

حرکت در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی زمینه مناسبی را فراهم نمود تا مزدا 3 قابلیت‎هایش را به رخ بکشد. غربیلک فرمان در سرعت‎های پایین مقداری سفت می‎شود اما واکنش‎های دقیقی از خود نشان داده و کنترل نمودن خودرو را تسهیل می‎نماید.

رفتار شاسی نیز به طرز مشابهی مناسب بوده و در پیچ‎های متعدد مسیر، در برابر بادی-رول (حرکت گهواره‌ای) از خود مقاومت نشان می‎دهد. سیستم تعلیق جدید فنر پیچشی مزدا 3 بالانس مناسبی بین راحتی و ویژگی‌های دینامیکی ایجاد نموده است. طبق ادعای مهندسان شرکت خودروسازی مزدا، در تعلیق جدید از فنرهای سفت‎تر به گونه‌ای بهره برده شده که کیفیت و راحتی سواری خودرو دچار لطمه نشود؛ لازم است اذعان کنیم در عمل نیز این ادعا برای ما ثابت شد.

مقله مرتبط:خودرو اصیل 2/5 میلیون دلاری بریتانیا

میزان مصرف سوخت مزدا 3 هاچبک تمام‏‎چرخ محرک معادل 9.8 (شهر )، 7.3 (جاده) و 8.7 لیتر در هر 100کیلومتر به صورت ترکیبی است که بین رقبا میزان مصرف سوخت نسبتا بیشتری را نشان می‎دهد.

تغییرات ظاهری بیرونی و درونی مزدا 3 مدل 2019 این خودرو را به یکی از چشم نوازترین محصولات این کلاس خودرویی بدل نموده است.

امکانات رفاهی

شما با بانکی از تنظیمات ویژه در مدل‌های بالای این خودرو در فضای خارجی مواجه می‌شوید که در  اواسط 2019 وارد بازارهای جهانی می‌گردد. با این وجود فضای داخلی خودرو به شدت قویتر از پروفایل خارجی از آب درآمده است.

در مدل‌های بالاتر این خودرو شاهد صندلی‌های چرمی مجهز به سیستم گرمایشی و سامانه تهویه 2 ناحیه‌ای و 12 واحد پخش صدا هستیم. این در حالیست که 8 واحد پخش صدا در مدل‌های پائین تر خودرو نیز فوق‌العاده محسوب می‌شود. خبر خوب دیگر در خصوص این خودرو حذف صفحه نمایش کوچک و جایگزینی یک نسخه 8.8 اینچی با کیفیت در آن است.

خودرو با سامانه "کارپلی" اپل و "اتو" اندروید هماهنگی کامل دارد و در نسخه‌های استاندارد از قابلیت‌های بلوتوثی و کابل‌های USB آن نیز می‌توان بهره برد. سیستم شارژ بدون سیم تلفن همراه در مدل‌هاب بالاتر خودرو نیز از دیگر گزینه‌های لذت‌بخش خودرو برای مشتریان محسوب می‌شود.