جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۹

غلط های املایی توییتر ترامپ بازهم خبرساز شد

روز گذشته دونالد ترامپ در نشست شبکه های اجتماعی کاخ سفید اعلام کرد که غلط های املایی خود را قبول دارد اما در برخی موارد عملکرد انگشتان(هنگام تایپ) و مغز هماهنگ نیست.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ید طولایی در گاف های املایی در توییتر دارد. او بارها به خاطر همین گاف ها سوژه رسانه ها شده و حتی باعث برخی ابهامات سیاسی نیز شده است. با این وجود وی معتقد است مشکل غلط های املایی در توییتر کاملا طبیعی است چرا که عملکرد مغز و انگشتان دست هماهنگ نیست.
نکته جالب در این خصوص این است که دونالد تامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد توانایی های املایی خود ابراز تاسف کرد او در این مکالمه توییتری پذیرفت که ایراداتی در هنگام توییت زدن دارد و گاهی حتی توییت های او مبهم است. وی اضافه کرد دنیای شبکه های اجتماعی بسیار جادویی و جذاب است اما سرعت انگشتان و مغز یکسان نیست.
دونالد ترامپ اشتباه تایپی خود در مورد کلمه WRONG را تایید کرد و گفت در تلفظ برخی لغات حاوی مشکل پیدا می کند. او افزود که بارها در خصوص توییت های خود تمرین کرده است. او گفت: من بسیار مراقبم اما به هرحال همه می دانند اشتباهات رخ می دهند."
در طول این جلسه ترامپ گفت توییت های او  مانند "موشک" نیست بلکه مثل یک انفجار بزرگ است. یکی از مشهورترین نسخه های غلط های او اشتباه نوشتن نام همسرش و غلط های املایی درباره اعتراض به وضعیت تعطیلی دولت بود. او در توییت خود نوشت: تعطیلی بخش هایی از دولت به &#۳۹;توافق&#۳۹; agreemnet به جایagreement  و &#۳۹;بی درنگ&#۳۹; immediatly به جای immediatelyبودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی لازم است.