چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۱۶
لیست گران قیمت ترین انتقالات تاریخ

الماس های میلیونی فوتبال

لیست گران قیمت ترین انتقالات تاریخ
در دنیای فوتبال، نقل و انتقالات صحیح یکی از مهم ترین ملاک های موفقیت یک تیم است .اما نقل و انتقالات صحیح شامل هزینه های بسیاری است و بازیکنان با رقم های نجومی جابه جا میشوند، همین امر فوتبال را به یک صنعت پولساز تبدیل کرده است.

فوتبال، یک ورزش تیمی و محبوب‌ترین ورزش در بیشتر کشورهای جهان است. فوتبال مدرن امروزی در سال ۱۸۶۶ در مدارس انگلستان شکل‌گرفت و به تدریج گسترهٔ پراکندگی آن همهٔ جهان را زیر پوشش خود قرار داد. با شکل‌گیری سازمان فیفا در سال ۱۹۰۴ و ایجاد رقابت جام جهانی فوتبال، این ورزش بسیار گسترده‌تر شد. امروزه بیش از ۲۵۰ میلیون فوتبالیست در بیش از ۲۰۰ کشور وجود دارند.

این ورزش جزء دسته فعالیت‌هایی است که علاوه بر هیجان و ایجاد انگیزه، جذابیت‌های خاصی دارد؛ جذابیتی که نه تنها در جوانان و ورزشکاران ایجاد انگیزه می‌کند، بلکه سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمند را نیز به خود جذب می‌کند. این ورزش، به عنوان یکی از پرطرفداران‌ترین ورزش‌ها، همواره در کانون توجه سرمایه‌گذاران است و هر ساله سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این صنعت صورت می‌گیرد.

درآمد باشگاه ها

www.titrebartar.com

درآمد‌های فوتبال، به طور کامل هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد. بلیط فروشی، حق پخش تلویزیونی، اسپانسرینگ و تبلیغات مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی تیم‌های فوتبال هستند. با وجود این راه‌های کسب درآمد، مشکلات اقتصادی زیادی در این صنعت وجود دارد و سالانه بسیاری از تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی از ادامه فعالیت در این صنعت منصرف می‌شوند.

مطالب مرتبط:  بیوگرافی و کارنامه ی شیخ دیاباته مهاجم مدنظر استقلال

خرید های تاریخی

www.titrebartar.com

رئال‌مادرید ، بارسلونا و منچستریونایتد تیم‌هایی هستند که همیشه در صدر لیست هزینه‌های سالانه قرار دارند اما چند سالی است که تیم های دیگری نیز مانند پاری سن ژرمن و چلسی به تیم هایی که خرید های گرانقیمت تاریخی انجام می دهند اضافه شده اند.تا چند سال پیش کمتر بازیکنی به قیمت 30 یا 40 میلیون یورو در فوتبال اروپا یافت می شد اما با ورود دلار های نفتی مالکان عرب به فوتبال اروپا در تیم هایی نظیر منچستر سیتی و پاری سن ژرمن قیمت معمولی ترین بازیکنان به این ارقام رسیده است. البته باید در نظر داشت که خرید های گرانقیمت هر باشگاه باوجود هزینه ی بالایی که روی دست باشگاه میگذارند اما باعث ایجاد درآمد زیادی در بخش های مختلف باشگاه مانند بلیت فروشی و فروش لباس و ... میشود.حالا به بررسی 10 انتقال گران تاریخ فوتبال جهان میپردازیم.

10-کریستیانو رونالدو (2009)

از منچستر یونایتد به رئال مادرید؛ 94 میلیون یورو

9-گرت بیل (2013)

از تاتنهام به رئال مادرید؛ 100 میلیون یورو

8-کریستیانو رونالدو (2018)

از رئال مادرید به یوونتوس؛ 100 میلیون یورو + 17 میلیون سهم همکاری و هزینه کارگزاری

7-ادن هازارد(2019)

از چلسی به رئال مادرید؛ 100 میلیون یورو + 50 میلیون پاداش

6-پل پوگبا (2016)

از یوونتوس به منچستر یونایتد؛ 105 میلیون یورو + 5 میلیون پاداش

5- عثمان دمبله (2017)

از دورتموند به بارسلونا؛ 105 میلیون یورو + 40 میلیون پاداش

4-فیلیپه کوتینیو (2018)

از لیورپول به بارسلونا؛ 120 میلیون یورو

3- ژوآئو  فلیکس (2019)

از بنفیکا به اتلتیکو مادرید؛ 126 میلیون یورو + 1.2 میلیون سهم همکاری

2-کیلیان ام باپه (2018)

از موناکو به پاری سن ژرمن ؛ 135 میلیون یورو + 45 میلیون پاداش

1-نیمار (2017)

از بارسلونا به پاری سن ژرمن؛ 222 میلیون پوند