یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۰۲:۵۵

بیوگرافی و کارنامه ی شیخ دیاباته مهاجم مدنظر استقلال

بیوگرافی و کارنامه ی شیخ دیاباته مهاجم مدنظر استقلال
شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی با نظر استراماچونی قرار است به زودی راهی استقلال شود.

شیخ دیاباته مهاجمی قدرتی و بلند قامت است و در هر تیمی که حضور داشته توانسته عملکرد نسبتا خوبی در گلزنی داشته باشد. شیخ تیدیانه دیاباته 31 ساله اهل مالی است که به شکل قرضی از عثمانلی‌اسپور در لیگ برتر فوتبال امارات و در باشگاه فوتبال الامارات بازی می‌کند.

بیوگرافی شیخ دیاباته

www.titrebartar.com

این بازیکن متولد سال 1988 در باماکوی کشور مالی است. دیاباته در دوران کودکی به اتفاق خانواده اش راهی فرانسه شده و با ثبت نام در مدارس فوتبال این کشور زندگی ورزشی اش را استارت زد. از باشگاه هایی که دیاباته برای آنها به زمین بازی رفته است میتوان به بوردو، آژاکسیو، نانسی، عثمانلی اسپور، متس، بنونتو و الامارات اشاره نمود . وی همچنین در تیم ملی فوتبال مالی بازی کرده است.دیاباته در ابتدای مسیر زندگی حرفه‌ای خودش، یکی از استعدادهای فوتبال آفریقا به شمار می‌رفت که مورد توجه باشگاه‌های معتبر لیگ فرانسه و حتی ایتالیا قرار داشت، اما یک مصدومیت شدید در دوران همکاری با باشگاه بوردو روی مسیر زندگی ورزشی این بازیکن اثرگذار بود.

مطالب مرتبط:  استراماچونی، دنیزلی و کالدرون، کدامیک موفق میشوند؟

کارنامه شیخ دیاباته

www.titrebartar.com

دیاباته که در آکادمی بوردو رشد کرد و عضو تیم جوانان این باشگاه فرانسوی بود، فوتبال حرفه‌ای خود را سال ۲۰۰۸ در تیم بزرگسالان همین باشگاه در فرانسه آغاز کرد. او تا سال ۲۰۱۶ موفق شد ۵۰ گل در ۱۲۷ بازی برای بوردو به ثمر برساند. البته او طی ۸ سالی که تحت قرارداد بوردو بود، دوبار به عنوان یار قرضی به تیم‌های آجاکسیو ونانسی رفت که در تیم اول ۳۰ بازی انجام داد و ۱۴ گل زد. برای نانسی فقط ۲ بار به زمین رفت و موفق به گلزنی نشد.

شیخ دیاباته سال ۲۰۱۶ با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست ولی در ۸ بازی گلی به ثمر نرساند.

باشگاه ترکیه ای که رقم زیادی برای جذب وی به بوردو پرداخته بود، همان مسیر باشگاه فرانسوی را در پیش گرفت. انتقال قرضی از عثمانلی به متز در سال ۲۰۱۷ سبب شد تا این مهاجم دوباره به لیگ فرانسه باز گردد، ولی تحت قراداد عثمانلی بماند. درخشش دیاباته در فرانسه و به نتیجه رساندن ۸ گل در ۱۴ بازی وی را احیا کرد تا با شرایط خوب به ترکیه بازگردد.

عثمانلی که تجربه موفقی از حضور شیخ دیاباته در تیمش نداشت، مجددا دیاباته را قرضی راهی بنونتو در لیگ ایتالیا کرد. مهاجم مالیایی سال ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در ایتالیا داشت و در ۱۱ بازی ۸ گل برای بنونتو زد.

بیشتربخوانید: دیاباته از استقلال می رود!

پس از پایان نیم فصل اول، این مهاجم در نقل وانتقالات زمستانی با پیشنهاد مالی خوب به حاشیه خلیج فارس آمد. مهاجم الامارات در ادامه سال ۲۰۱۸، بازهم عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در ۹ بازی، ۶ گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود.

عملکرد ملی

www.titrebartar.com

دیاباته که در رده های پایه برای تیم ملی بازی های زیادی کرده است از سال ۲۰۰۵ به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و نخستین گل ملی اش را در سال ۲۰۰۸ در سن ۲۰ سالگی و در یک دیدار دوستانه به تیم الجزایز زد! شیخ از آن سال تا امروز در ۲۱ بازی ملی به میدان رفته و توانسته ۱۳ گل هم برای کشورش در دیدارهای رسمی و دوستانه به ثمر برساند.

انتقال دیاباته به استقلال

www.titrebartar.com

به رغم درخشش در امارات، باشگاه عثمانلی به سبب بالا رفتن سن، این بازیکن مالیایی را نمی خواهد. به همین علت به وی اعلام شده که تیم جدیدش را معرفی کند. حالا استقلال میخواهد از این فرصت استفاده کند و استراماچونی شخصا با دیاباته ارتباط برقرار کرده است تا او  را متقاعد کند به استقلال بیاید. باید دید شیخ دیاباته میتواند جایگزین مناسبی بجای منشا و ایسما در خط‌‌حمله  آبی‌ها باشد یا خیر.