دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۰۶

فروش مشروط شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها

مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فروش شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها مشروط به رعایت فرایند ثبت اطلاعات مطابق تجویز پزشک امکان‌پذیر است.


شیرخشک

به گزارش تیتربرتر، مهناز خانوی با اشاره به استراتژیک بودن فرآورده‌ها و بخشنامه هیئت‌ وزیران مبنی بر نظارت بر زنجیره تأمین و ثبت اطلاعات مصرف‌کنندگان شیرخشک‌های ویژه، عنوان کرد: مراتب نظارت بر زنجیره تأمین از توزیع‌کننده تا مصرف‌کننده در تاریخ اواخر شهریور سال گذشته به‌تمامی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین سازمان غذا و دارو به‌ منظور کنترل جریان اطلاعات موجود در زنجیره تأمین شیرخشک‌های ویژه، دسترسی‌های ویژه در سامانه متمرکز HIX به معاونت‌ها، محدودیت توزیع داروخانه‌ای رفع و خریدوفروش فرآورده‌ها برای تمامی داروخانه‌ها را به رعایت فرایند ثبت اطلاعات و مطابق تجویز پزشک مشروط کرده و به‌ تمامی شرکت‌های توزیع‌کننده مربوطه اعلام کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، خانوی با بیان اینکه شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه در داروخانه‌ها و مراکز توزیع به میزان کافی وجود دارد، گفت: برنامه‌های تامین این فرآورده‌ها مطابق روال گذشته در حال انجام بوده و در زمینه قاچاق و دلالان ناصرخسرو تاکنون گزارشی به سازمان منعکس نشده است.

وی گفت: به‌ منظور اطمینان از صحت عملکرد نظارتی معاونت‌های غذا و دارو، مکاتبات لازم برای بررسی مجدد و نظارت بر بازار انجام‌شده است. هموطنان نیز در صورتی که گزارشی از قاچاق این فراورده‌ها دارند، مراتب را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش کنند.