پنج شنبه, ۰۶ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۲۷

احداث پردیس سینمایی امید در ۲۰ شهر پرجمعیت فاقد سینما

رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی از اجرایی شدن طرح «سینماامید» در ۲۰ شهر فاقد سینما تا پایان سال خبر داد.


احداث پردیس سینمایی «امید» در ۲۰ شهر پرجمعیت فاقد سینما

به گزارش تیتربرتر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی از اجرایی شدن طرح سینما امید در ۶ شهر از ۶ استان در آینده خبر داد و گفت: هدف ما در سال جاری این است طرح پردیس سینمایی امید را در ۲۰ شهر پرجمعیت فاقد سینما در ۲۰ استان کشور با مشارکت شهرداری‌ها اجرا کنیم.

حیدری خلیلی با بیان اینکه سال گذشته ۶ شهر از ۶ استان کشور را به عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب کردیم، اظهار کرد: امضای تفاهمنامه و انتخاب زمین در شهر ایلام در استان ایلام، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، گناوه در بوشهر، بانه در کردستان، ماکو در آذربایجان غربی و اندیمشک در خوزستان انجام شد و این موضوع در مرحله تهیه نقشه و طراحی سازه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی ادامه داد: میناب در هرمزگان، تربیت حیدریه در خراسان رضوی، یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد، بم در کرمان، طبس در خراسان جنوبی از جمله شهرهایی هستند که شهرداری‌های آنها اعلام آمادگی کردند و طی هفته آینده سفرهایی به این شهرها خواهیم داشت تا هماهنگی لازم برای بازدید زمین و مبادله تفاهمنامه صورت گیرد.

حیدری خلیلی عنوان کرد: همچنین مراغه در آذربایجان شرقی، شهر خلخال در اردبیل، فارسان در چهارمحال و بختیاری، شیروان در خراسان شمالی، مرودشت در فارس، جیرفت در کرمان جنوب، اسدآباد در همدان و در مازندران ۳ شهر تنکابن، نکا و گلوگاه و یک شهر دیگر جزو شهرهایی هستند که بررسی‌های اولیه در آنها در حال انجام است تا پس از اعلام آمادگی شهرهای مذکور، برنامه ریزی لازم برای مبادله تفاهمنامه صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی در پایان گفت: این طرح در شهرهای پرجمعیتی که در مراکز استان سینما ندارند و شهرداری‌ها آماده برای مشارکت در احداث سینما در پارک مرکزی شهر هستند اجرا خواهد شد و در هر استان یک شهر انتخاب می‌شود. اگر ۲۰ شهر در ۲۰ استان در اجرای طرح مشارکت کنند حداقل ۶۰ سالن سینما در ۲۰ شهر اضافه خواهد شد که پیامد مثبت آن افزایش توان زیرساختی سینمای ایران و افزایش دسترسی عمومی و بهبود کسب و کارهای سینمایی است.