پنج شنبه, ۰۶ تیر ۱۳۹۸ ۰۵:۱۵

۱۴ تصفیه خانه بزرگ آب وارد مدار می‌شود/ احتمال آبگیری سد کمندان

ازنا- وزیر نیرو با اشاره به افتتاح یکصد و چهل و سومین تصفیه خانه بزرگ آب کشور در شهرستان ازنا گفت: تا پایان امسال ۱۴ تصفیه خانه آب دیگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.


۱۴ تصفیه خانه بزرگ آب وارد مدار می‌شود/ احتمال آبگیری سد «کمندان»

به گزارش تیتربرتر، رضا اردکانیان عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح تصفیه خانه آب شهر ازنا گفت: این تصفیه خانه برای جمعیتی معادل دوبرابر جمعیت فعلی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب ازنا با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد، تصریح کرد: در حال حاضر با احداث یک آب بند در ۲۰ کیلومتری تصفیه خانه آب مورد نیاز برای تصفیه تدارک دیده می شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با آبگیری سد کمندان به شکل دائم آب مورد نیاز برای تصفیه و توزیع تدارک دیده می شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه این تصفیه خانه یکصد و چهل و سومین تصفیه خانه بزرگ آب در کشور است که از این تعداد بخش عمده ای در دولت های پس از انقلاب به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: تا پایان امسال این امکان را داریم ۱۴ تصفیه خانه دیگر را به مدار بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه جمعیت الان ازنا ۴۰ هزار نفر است و تصفیه خانه بزرگ آب ازنا برای ۸۰ هزار نفر جوابگو است و از نظر طراحی برای افق ۱۴۲۵ طراحی شده است، در خصوص وعده های داده شده برای آبگیری سد کمندان تصریح کرد: همه وعده هایی که داده شده و می شود براساس پیش بینی نسبت به مقدورات و امکانات کشور است، شرایط پیش رو ان شاء الله شرایط مهیا باشد وعده ها در زمان خود محقق می شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در مورد سد کمندان وظیفه داریم همه سعی خود را بکنیم، ان شاء الله هرچه زودتر به مرحله آبگیری برسد، یادآور شد: اگر این امکان باشد که تا پایان امسال آبگیری شود بسیار پیشرفت خوبی است.