دوشنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۸ ۲۲:۵۵

راه بی مقصد مرورگر اج

راه بی مقصد مرورگر اج
مرورگر اج که نسخه پیشرفته مرورگر اینترنت اکسپلورر است نتوانسته پس از 4 سال عرضه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

اولین نسخه این مرورگر (با اسم رمز اسپارتان) در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ به صورت رسمی رونمایی شد و نسخه رسمی آن در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ با نام مایکروسافت اج معرفی شد که جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ می‌باشد.

ویژگی های برتر اج نسبت به اینترنت اکسپلورر

www.titrebartar.com

مرورگر اج (اسپارتان اسبق) بسیار سبک‌تر از اینترنت اکسپلورر است و شباهت بسیاری به کروم و فایرفاکس دارد، هر چند همچنان از موتور رندرینگ Trident و Chakra JavaScript ویژهٔ خود استفاده می‌کند .

اسپارتان به گونه‌ای طراحی شده تا هرگونه یادداشت برداری و دسترسی به آن را آسان نماید- به راحتی یادداشت برداشته و برای دوستان یا همکارانتان بفرستید .این یادداشت‌ها در فضای ابری وان‌درایو ذخیره شده و به راحتی با هر مرورگر و در هر پلتفرم دیگری در دسترسند .همچین کورتانا در این مرورگر تلفیق شده تا بتوان با این دستیار کارهای صوتی مانند استفاده از نوار ابزار، جستجو و... را انجام داد 
از دیگر ویژگی‌های اج می‌توان به ایجاد تب‌های گروهی اشاره داشت.

مطالب مرتبط: ۸۲ درصد مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

تلاش بی ثمر مایکروسافت

www.titrebartar.com

مایکروسافت هنگام معرفی ویندوز 10 از مرورگر اج به عنوان یکی از اپ های برتر نام برد و حق هم داشت. یکپارچگی کامل با ویندوز 10 و کورتانا، موتور پیشرفته EdgeHTML و مصرف کم منابع سیستم (به خصوص باتری) همگی ویژگی های جذابی هستند. تنها یک مشکل وجود داشت: کسی از اج استفاده نمی کرد.

اج در بهترین دورانش هم نتوانست 10 درصد از سهم مرورگرهای ویندوز را از آن خود کند. برخلاف اینترنت اکسپلورر که برای خودش پادشاهی می کرد، اج جایگاه خوبی را به دست نیاورد. افزودن اکستنشن ها، قابلیت های خواندن متن و یادداشت برداری و دیگر موارد هم کمکی به بهبود اوضاع نکرد. وقتی اکثر سایت ها به شما پیغام بدهند برای تجربه بهتر از کروم یا فایرفاکس استفاده کنید، طبیعیست که اج کنار می رود.

حقه ی مایکروسافت برای پیشرفت اج

www.titrebartar.com

اگر برای جست‌وجوی گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس از مرورگر اج استفاده کنید یک پیام هشدار ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید « مایکروسافت اج مرورگر سریع‌تر و امن‌تری برای ویندوز10 است که به صورت پیش‌فرض روی مرورگر شما نصب شده است.» اگر پیام را نادیده بگیرید و سعی کنید که کروم و یا فایرفاکس را نصب کنید یک پیام دیگر به شما نشان داده می‌شود که باز به شما یادآوری می‌کند شما هم اکنون مایکروسافت اج را روی دستگاه خود به صورت نصب شده دارید که مرورگر بسیار سریع‌تری برای ویندوز10 است.

سپس به شما دو گزینه داده می‌شود که یا از مایکروسافت اج استفاده کنید و یا مرورگر مورد نظر خود را نصب کنید. این حرکت مایکروسافت را میتوان یک حقه در نظر گرفت ک با استفاده از امکانات ویندوز10 به حریم کاربر ورود میکند و سعی بر عوض کردن نظر کاربران دارد.

با این حال بسیاری از کاربران این پیام ها را در نظر نمیگیرند و از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده نمیکنند و شکست مرورگر اج در چند سال اخیر گواه این موضوع است.