سه شنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۲

نگاهی به نقل و انتقالات استقلال

نگاهی به نقل و انتقالات استقلال
مدتی است که نقل و انتقالات لیگ برتر شروع شده است و تیم های بزرگ در حال جذب بازیکن های نامدار لیگ برتر هستند.

یکی از تیم های بزرگ ایران استقلال تهران است که همیشه در فصل نقل و انتقالات حواشی بسیاری را ایجاد میکند.باشگاه استقلال تا کنون چندین خروجی و چند ورودی نیز داشته است که به بررسی آن ها میپردازیم.

خروجی های استقلال

www.titrebartar.com

مثل چند فصل گذشته این فصل نیز استقلال در ابتدای فصل نقل و انتقالات چندین مهره اصلی خود را از دست داده است و حالا باید دید آیا  بازیکنان دیگری نیز از این باشگاه جدا میشوند یا خیر در بین خروجی های این تیم نام سیدمهدی رحمتی،  اللهیار صیادمنش اسماعیل گونکالوس، گادوین منشا، پژمان منتظری، آیاندا پاتوسی، امید نورافکن و علی کریمی به چشم میخورد. جدایی 4نفر اول از استقلال قطعی است و 4 نفر بعدی هم به احتمال زیاد به تیم‌های دیگری خواهند رفت. از این ۸ نفر، ۷بازیکن نقشی کلیدی در ترکیب فصل گذشته استقلال به ویژه در نیم‌فصل دوم و دوران اوج استقلال داشتند. فقط منشا بود که به دلایل مختلف در ترکیب تیم جا نیفتاد و کمک خاصی به استقلال نکرد اما سایر بازیکنان، جزو بهترین بازیکنان فصل از نظر آماری بودند.پژمان و رحمتی نقش کاملا موثری در شکسته شدن رکورد تاریخی کمترین گل خورده در یک فصل لیگ برتر را در استقلال ایفا کردند. گونکالوس در نیم‌فصل دوم از خوب‌های استقلال بود و هواداران، جدایی‌اش از این تیم را یک اتفاق بد قلمداد کردند. پاتوسی کلیدی‌ترین بازیکن استقلال در این فصل و بهترین بازیکن نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم بود و پیشنهادهای مختلف او از آسیا و اروپا نشان از اهمیت حضور او در استقلال فصل قبل دارد. امید نورافکن هم پس از بازگشت به استقلال در نیم‌فصل دوم، عصای دست شفر و مجیدی شد و در پست‌های مختلف برای این تیم به میدان رفت. علی کریمی هم در پست خود یکی از بهترین‌های لیگ هجدهم بود و پیشنهادهایش از کشورهای عربی نشان می‌دهد که کار او در استقلال کاملا دیده شده است.

صیادمنش هم یکی از بهترین‌های استقلال در فصل گذشته بود و با نمایش‌های خوبش، هم توسط مارک ویلموتس به تیم ملی ایران دعوت شد و در اولین بازی ملی‌اش گلزنی کرد و هم توجه فنرباغچه ترکیه را به خود جلب کرد و سرانجام با قراردادی نسبتا قابل توجه راهی این تیم شد. جدایی چنین بازیکنانی علاوه بر به هم ریختن هارمونی مناسب فصل گذشته، باعث ایجاد ضعف در پست‌های آنها خواهد شد و یافتن جایگزینانی که در حد آنها باشند اصلا کار ساده‌ای نیست. این را مرور خریدهای تا حدودی قطعی استقلال در روزهای گذشته نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:  سرمربی بعدی چلسی کیست؟

خرید های استقلال

www.titrebartar.com

استقلالی ها به طور رسمی در جلسه هیئت مدیره خود مشخص ساخته اند که جز حفظ آیاندا پاتوسی هیچ برنامه ای را برای در اختیار داشتن بازیکن خارجی ندارند و به دلیل مشکلات ارزی، از این پس تمرکزشان بر روی گزینه های داخلی خواهد بود. 

این تیم نیز در اولین روز نقل و انتقالات توانست گرد و خاکی بپا کند و چند بازیکن جوان و با انگیزه را به خدمت بگیرد.

بلبلی جوان

در اولین روز نقل وانتقالات باشگاه استقلال با انتشار عکسی بر روی صفحات خود در فضای مجازی خرید جنجالی محمد بلبلی را تایید کرد و گفت که موفق شده قراردادی 4 ساله با هافبک تهاجمی 21 ساله فصل گذشته سپیدرود رشت عقد کند تا به این ترتیب او اولین خرید آبی ها در فصل جدید باشد.

استقلال با این بازیکن جوان رویای داشتن قائدی و صیادمنش را دنبال می کند و باز هم تابستان خود را با یک خرید جوان شروع کرده است.

مدافع لیگ یکی

استقلالی ها یک ساعت بعد از معرفی علی دشتی، میلاد باقری را به عنوان خرید جدید خود در خط دفاعی معرفی کردند.

باقری 24 سال سن دارد و فصل گذشته در لیگ یک بوده و با پیراهن مس کرمان به میدان رفته و حالا قراردادی 3 ساله با استقلال به امضا رسانده تا مهره جدید آبی ها در خط دفاعی باشد.

مهاجم محبوب

 علی دشتی که فصل گذشته گل فوق العاده ای به استقلال زده بود تا توانایی های خود را نشان دهد، به عنوان دومین خرید به هواداران معرفی شد. بازیکن کنگانی سابق پیکان، پارس جنوبی و سایپا که قرار است در خط حمله و در پست وینگر به استقلال کمک کند.

دشمن پرسپولیس

سیاوش یزدانی مدافع دو فصل قبل تیم فوتبال سپاهان با امضای قراردادی رسما استقلالی شد و باشگاه با انتشار تصویر او و پیراهن آبی ها این خبر را اعلام کرد.

ریگی

استقلال به عنوان آخرین پروژه نقل و انتقالاتی خود در روز نخست قرارداد مسعود ریگی را هم امضا کرد، بازیکنی که در پست هافبک دفاعی بازی می کند و باید با بازیکنان بزرگی در این پست رقابت کند.

ریگی فصل قبل یکی از بهترین بازیکنان پدیده بود و باید در استقلال با بازیکنان بزرگی برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت کند.