شنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲
مجموعه هدایای ۵٠ کشور به وزیر امور خارجه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان رونمایی شد 

تلاش دولت برای جاری ماندن زاینده رود در اصفهان

مجموعه هدایای ۵٠ کشور به وزیر امور خارجه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان رونمایی شد 
با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و شهردار اصفهان مجموعه هدایای ۵٠ کشور به وزیر امور خارجه ایران در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان رونمایی شد.

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد جواد ظریف در حاشیه رونمایی از هدایای مقامات عالی کشورهای خارجی به وزیر امور خارجه ایران که در گالری کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی شد، با اشاره به اینکهیک نمونه از هدایایی که در سفرهای دوجانبه مقامات کشورها به هم اهدا می کنند و در دوران مسئولیت بنده در وزارت امور خارجه اهدا شده بود، به موزه وزارت امور خارجه می رود، اظهار کرد: دوستان ما در شهرداری اصفهان بخشی از این هدایا را در اصفهان نمایش می دهند. 

وی با بیان اینکه اصفهان نماد فرهنگ و تمدن ایرانی و مرکز گردشگری ماست، گفت: گسترش گردشگری امروز علاوه بر فواید اقتصادی، فواید راهبردی نیز دارد و باعث نزدیکی فرهنگ ها به یکدیگر می شود.

وزیر امور خارجه ایران افزود: عمق تاریخی ایران در شهرهایی مثل اصفهان کاملا مشخص و معلوم است و این شرایط براییک بازدیدکننده خارجی، غرور ملی ایرانیان و لزوم برخورد با زبان احترام با یک ایرانی را به رخ می کشد. با کشوری همچون ایران که چنین تمدن، فرهنگ و سابقه تاریخی دارد نه با زبان تهدید، بلکه باید با زبان تکریم سخن گفت. 

وی ادامه داد: این فایده راهبردی گردشگری است. از شهردار اصفهان تشکر می کنم و اطمینان می دهم وزارت امور خارجه در خدمت همه شهرهای ایران و به ویژه اصفهان است.

ظریف تصریح کرد: وزارت امور خارجه مدتهاست که ویزای الکترونیک صادر می کند و این ویزا در گذرنامه ها درج نمی شود. در حال حاضر این روند، در اکثر کشورهای دنیا مرسوم شده است و صدور ویزا به این روش انجام می شود.

وی ادامه داد: ما مشغول تعامل با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه هستیم و در این راستا اکنون در فرودگاه امام خمینی (ره) هماهنگی هایی صورت گرفته و بدون ثبت مهر ورودی در گذرنامه با امکانات رایانه ای صدور ویزا انجام می شود.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: رئیس جمهور در آخرین جلسه هیئت دولت تاکید کرد، وضعیتی که اکنون ما در فرودگاه امام خمینی (ره) داریم به همه فرودگاه های کشور تعمیم پیدا کند و در این زمینه طی آینده نزدیک با دستور رئیس جمهور و مصوبه هیئت دولت، همه فرودگاه های کشور این امکان را خواهند داشت که بدون ثبت مهر ورود و خروج در گذرنامه بتوانیم زمینه را برای تسهیل گردشگری در کشور فراهم کنیم.

وی در خصوص وضعیت زاینده رود و اقدام دولت برای احیای رودخانه نیز گفت: دولت همه تلاشش را برای احیای زاینده رود کرده است و این تلاش را ادامه خواهد داد تا با تامین منابع مورد نیاز زاینده رود در اصفهان جاری بماند البته این کار دشواری است و حتما وزارت نیرو می تواند قول بهتری در این خصوص بدهد.

گفتنی است، با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر اصفهان و دیگر مسئولان شهری 58 قطعه از هدایای مقامات عالی ۵٠ کشور دنیا که به وزیر امور خارجه ایران هدیه شده بود در گالری کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی شد.

www.titrebartar.com