پنج شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲

سفر روحانی به دوشنبه آغاز فصلی جدید در روابط ایران و تاجیکستان است

سفیر تاجیکستان در «تهران» با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به «دوشنبه» این سفر را آغاز فصل جدید در روابط دو کشور عنوان کرد.


سفر «روحانی» به «دوشنبه» آغاز فصلی جدید در روابط ایران و تاجیکستان است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «نظام الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در تهران سفر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به «دوشنبه» را آغاز فصل جدید در روابط دو کشور عنوان کرد.

زاهدی در نشست خبری در آستانه برگزاری پنجمین همایش سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا -سیکا (CICA) گفت: این اجلاس روزهای 14 و 15 ژوئن در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و با حضور ۱۵ کشور عضو برگزار می‌شود.

وی درباره تأثیر سفر رئیس جمهور ایران به تاجیکستان در توسعه روابط دوجانبه تهران و دوشنبه گفت: «اعتماد کامل داریم که سفر دکتر روحانی به تاجیکستان می‌تواند آغاز فصل جدید در روابط دو کشور باشد.

این مقام تاجیک ادامه داد: این سفر باعث ایجاد روابط نزدیک بین دو کشور پس سردی روابط صورت خواهد گرفت و همکاریهای دوجانبه وارد مرحله جدید خواهد شد.

زاهدی در ادامه اولویت کاری خود را توسعه بیشتر همکاریهای دو کشور عنوان کرد و گفت: همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور هم‌اکنون نیز ادامه دارد و بسیاری از شرکت‌های ایرانی در احداث نیروگاه‌های انرژی در تاجیکستان حضور دارند ما همچنین در نظر داریم تا روابط فرهنگی میان دو کشور ارتقا یابد.

این دیپلمات تاجیک با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری اظهار داشت: سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ با اعلام رئیس‌جمهور تاجیکستان، سال‌های گردشگری اعلام شده‌ است و در این چارچوب می‌توان با شرکت‌های گردشگری ایرانی روابط خوبی داشت.

زاهدی درباره اختلافات دو کشور در حوزه انرژی نیز گفت: حل این مشکلات وابسته به پرداخت بدهی‌های تاجیکستان است و جدول پرداخت ماهانه مورد توافق قرار گرفته است.

.