دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۴۵

آخرین وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان / خداحافظی با بخاری های نفتی در سال جاری

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان نیز گفت: رتبه بندی در قالب لایحه ای آماده و ارائه شد که مراحل خود را طی کرده و اکنون در کمیسیون اجتماعی است که بزودی به صحن هیئت دولت می‌رود.


به گزارش تیتربرتر، سیدجواد حسینی در حاشیه همایش مهر خوبان و آیین نکوداشت محمدرضا حافظی، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز که در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد با بیان اینکه حدود یک سوم از مدارس ما تخریبی است اظهار کرد: تمام تلاش ما در سازمان نوسازی مدارس این خواهد بود که مدارس استاندارد داشته باشیم و در این مسیر هم توفیق داشته ایم.

وی افزود: خیرین بیش از ۲۰ سال فعال اند و بیش از ۳۰ هزار خیر، ۱۳۰ هزار کلاس درس ساخته اند. در واقع خیرین یک سوم مدارس ما را ساخته اند.

حسینی با اشاره به اینکه در دستورکار ماست که مدارس خشت و گلی برچیده شود و اول مهر جشن نبود مدارس خشت و گلی را بگیریم گفت: تلاش میکنیم بخاری های نفتی هم محو و استاندارد شوند.

وی درباره اولویت هایش در دوره سرپرستی گفت: چه سرپرستی و چه غیر از آن و چه آقای حسینی و چه هر فرد دیگری که سکان آموزش و پرورش را برعهده بگیرد، به شما خواهد گفت که تحقق متوازن سندتحول بنیادین اولویت اصلی است و تلاش بنده هم در همین راستاست.

حسینی ادامه داد: سندتحول شش خرده نظام دارد که تصویب شده و برای اجرای آن تلاش می کنیم. بیش از ۶۴ درصد سند تحول از مجموعه راهکارهایی که دارد مبتنی بر دو خرده نظام راهبری و مدیریت و راهبری و منابع انسانی است. اولویت را ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش و مدیریت آموزشگاهی و ارتقای صلاحیت های حرفه ای می دانیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان نیز گفت: رتبه بندی در قالب لایحه ای آماده و ارائه شد که مراحل خود را طی کرده و اکنون در کمیسیون اجتماعی است که بزودی به صحن هیئت دولت می‌رود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دیروز در جلسه شورای اقتصادی نیز رئیس جمهور گفت که اعتبار بخش اول و دوم رتبه بندی تامین شده و آن را اجرایی خواهیم کرد، البته رتبه بندی اعتباری بیشتر می‌خواهد و ما تمام تلاش خود را معطوف خواهیم کرد زیرا معتقدیم یکی از عوامل افزایش انگیزه معلمان، اجرای رتبه بندی و سنجش صلاحیت های معلمی است. آقای بطحایی و رئیس جمهور هم تاکید داشتند که باید انجام شود.