دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۴۶

بررسی عملکرد والیبالیستهای ایران در هفته اول و دوم لیگ ملتهای والیبال + جدول رده بندی

بررسی عملکرد والیبالیستهای ایران در هفته اول و دوم لیگ ملتهای والیبال + جدول رده بندی
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ از روز جمعه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ با حضور شانزده تیم آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال، روسیه، صربستان و آمریکا آغاز شد.

در این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال یا همان لیگ جهانی سابق، تیم ملی پرتغال هم حضور دارد که برای نخستین بار توانسته است جواز شرکت در این رقابت‌ها را کسب کند. از این مرحله 5 تیم به دور نهایی مسابقات که در آمریکا برگزار می شود، راه پیدا خواهند کرد که با تیم میزبان (آمریکا) برای قهرمانی پیکار خواهند کرد.

بررسی هفته اول و دوم از زبان ترکاشوند ( کارشناس والیبال)

محمد ترکاشوند کارشناس والیبال ایران معتقد است به دلیل شرایط خوب تیم‌ ‌ملی استفاده کولاکوویچ از با تجربه‌ها در هفته های ابتدایی لیگ ملت‌ها عقلانی است اما تیم ملی ایران نسبت به دوره‌ها گذشته در دفاع روی تور عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

وی، درباره عملکرد تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در هفته‌ اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹، توضیح داد: در هر دو هفته‌ عملکرد تیم‌ ‌ملی ایران انتظارات را بر آورده کرد. من هم به شخصه از عملکرد تیم‌ ‌ملی راضی هستم. در هفته‌ دوم هم همان طور که می‌دانید با تیم‌های ژاپن، آرژانتین و برزیل هم گروه بودیم که در دنیای والیبال صاحب نام هستند.

او ادامه‌ داد: ابتدا در مورد بازی برزیل باید بگویم از نظر من برنده اصلی تیم‌ ‌ملی ما بود و متاسفانه در امتیازات حساس با برخی اشتباه‌های انفرادی نتوانستیم پیروزی را از آن خود کنیم وگرنه عملکرد بازیکنان بسیار خوب بود و شاهد بودیم که تیم‌ ‌ملی برزیل را تحت فشار قرار داده بودند.

کارشناس والیبال ایران در مورد دلیل موفقیت تیم‌ ‌ملی ایران در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها نیز، گفت‌: امسال تیم ما از نظر مهره و آمادگی در همه زمینه‌ها شرایط بسیار مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته دارند. بسیاری از بازیکنان با تجربه ما مانند سعید معروف و محمد موسوی چندین سال است که در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بازی می‌کنند و در این یکی، دو سال اخیر هم این نفرات با تجربه خارج از ایران هستند و در سطح اول والیبال اروپا و جهان بازی می‌کنند که موجب شده سطح کیفی آنها بالا رود.

او افزود: جوانان خوبی را هم داریم که به این با تجربه‌ها اضافه شده‌اند و می‌توانند با کسب تجربه و نشان دادن ظرفیت‌های خود تیم‌ ‌ملی را در مسیر موفقیت پیش ببرند. به این نفرات با تجربه پوریا فیاضی هم اضافه شده است که با ورود به زمین از بازی نخست توانست جایگاه خود در ترکیب تیم‌ ‌ملی را پیدا کرده و تا پایان هفته‌ دوم عملکرد خوب خود را ادامه‌ دهد.

از نظر من امیر غفور هم در اوج پختگی قرار دارد و با عملکرد فوق‌العاده‌ خود توانسته ایران را در شرایط سخت پیش ببرد. ما حتی در بازی‌ها شاهد بودیم که غفور توپ‌های سختی که های‌بال بودند را هم به امتیاز تبدیل کرده است. این نشان از عملکرد خوب قطر پاسور تیم‌ ‌ملی است. از نظر من عملکرد بازیکنان مقابل تیم‌هایی همچون برزیل و آرژانتین درخشان بوده و جای هیچ بحثی را نمی‌گذارد.

ترکاشوند گفت‌: ما زمانی که دریافت‌هایمان دچار مشکل شده است، نتیجه‌ نگرفته‌ایم، زیرا معروف پاسوری است که اگر توپ‌ها به او برسد می‌تواند تیم حریف را دچار مشکل اساسی کند به همین دلیل حریفان ما مجبور هستند از سرویس‌های قدرتی با ریسک و سرعت بالا استفاده کنند تا دریافت‌های ما را دچار مشکل کنند.

دریافت‌های ما در این دو هفته‌ سطح قابل قبولی داشته است، اما اگر دریافت خود را در بازی‌های بعد بهتر کنیم قطعاً روند موفقیت تیم‌ ‌ملی بیش از پیش ادامه‌ خواهد داشت. سعید معروف ضمن سطح فنی بالایی که دارد در ایجاد انگیزه میان بازیکنان نیز نقش اصلی را دارد که می‌تواند با صحبت کردن برای جوانان در حین بازی تیم‌ ‌ملی ایران را رو به جلو حرکت دهد، اما جا دارد به شرایط خوب میلاد عبادی پور هم اشاره کنم که در این شش بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا کولاکوویچ ریسک استفاده از بازیکنان جوان را کمتر به جان می خرد، گفت‌: در این دوره شرایط تیم‌ ‌ملی ایران به گونه‌ای است که می‌تواند در جمع چهار تیم پایانی باشد. در سال‌های گذشته شرایط ما به این خوبی نبود و امسال همه از تیم‌ ‌ملی انتظار نتایج درخشان را دارند. سرمربی تیم‌ ‌ملی هم این موضوع را می‌داند و وقتی به یک ترکیب خوبی رسیده است که نتیجه‌ می‌گیرد نمی‌تواند این ریسک را قبول کند که از بازیکنان جوان به جای با تجربه‌ها استفاده کند. امسال تیم‌ ‌ملی در بهترین شرایط قرار دارد و به همین دلیل شاید خود بازیکنان هم از سرمربی درخواست دارند که آنها را بیرون نگذارد تا با کسب نتیجه‌ بتوانند در جمع چهار تیم پایانی لیگ ملت‌ها حضور پیدا کنند. از نظر من اقدام کولاکوویچ عقلانی است و نمی‌توان به او خرده‌ای گرفت.

www.titrebartar.com

 

کارشناس والیبال ایران در مورد نقاط ضعف و قوت تیم‌ ‌ملی نیز، اظهار کرد: ما در همه بخش‌ها اعم از سرویس‌های قدرتی، دریافت‌ها و به کارگیری سرعت در خط حمله و … خیلی بهتر از سال‌های گذشته هستیم، اما موضوعی که وجود دارد تقویت نقاط ضعف‌مان است. من فکر می‌کنم در این شش بازی عملکردمان نسبت به سال‌های گذشته در دفاع روی تور ضعیف‌تر بوده و جا دارد کادر فنی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد. با این حال باید حرفه‌ای فکر کرد. یعنی اگر در دفاع روی تور مشکل داریم، باید فاکتورهای دیگر تیم خود را به قدری تقویت کنیم که این ضعف را بپوشاند. هر گاه به چنین بلوغ فکری برسیم تیم‌ ‌ملی نتیجه‌ خواهد گرفت.

او در مورد شرایط بازیکنان با تجربه و جوانان هم، گفت‌: انتظار کسب نتیجه‌ و خواسته‌های هواداران فشار ذهنی را بر روی بازیکنان افزایش می‌دهد و حتی کادر فنی هم از این فشارها در امان نیست. با این حال تیم ما ترکیبی از جوانان با تجربه‌ها را در اختیار دارد که می‌توانند در کنار هم عملکرد خوبی را داشته باشند. من فکر می‌کنم کادر فنی تصمیم دارد سه هفته‌ ابتدایی لیگ ملت‌ها را با ترکیب اصلی خود پشت سر بگذارد تا با کسب بهترین نتیجه‌ صعود خود را به مرحله بعد حتمی کند. ما دو هفته‌ میزبانی در ایران داریم که فکر می‌کنم با کسب سه برد در ارومیه و یک برد در اردبیل صعود ما تا حد زیادی قطعی خواهد شد و احتمالاً بعد از آن کادر فنی بازیکنان جوان و همه پتانسیل‌ خود را به کار خواهد گرفت. عقلانی است که با شرایط خوب تیم‌ ‌ملی، کادر فنی از با تجربه‌های خود استفاده کند.

ترکاشوند در پایان در پاسخ به این سوال که در دو هفته میزبانی ایران کدام یک از تیم‌ها حریف سخت‌تری برای ایران خواهد بود، اظهار کرد: همه تیم‌هایی که برای هفته سوم و چهارم لیگ ملت‌های والیبال به ایران می آیند حرفه‌ای هستند و نمی‌توان گفت‌ ایران به دلیل میزبان بودن از پیش برنده است. تیم‌هایی همچون کانادا، فرانسه، لهستان، روسیه و … جذابیت‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان گفت‌ عملکرد تیم‌ ‌ملی مقابل یکی از آنها بهتر از دیگری خواهد بود. با این حال من امیدوارم بهترین نتیجه‌ را در ارومیه کسب کنیم تا در اردبیل راه زیادی برای صعود به جمع شش تیم نداشته باشیم تا بتوانیم از همه پتانسیل‌های خود (جوانان) استفاده بیشتری کنیم.

برترینهای هفته دوم لیگ ملتهای والیبال

در پایان رقابت‌های هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در کشور ژاپن، برترین بازیکنان این هفته در پست‌های مختلف معرفی شدند که سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران، همچون هفته نخست جایگاه اول بهترین پاسورها را در اختیار دارد.

www.titrebartar.com

 

اما سید محمد موسوی نیز به عنوان دومین مدافع برتر روی تور، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور در رده چهارم و پنجم بهترین دریافت کننده‌ها و امیر غفور نیز به عنوان چهارمین بازیکن امتیاز آور مسابقات تا پایان هفته دوم معرفی شدند.

تیم ملی ایران در هفته دوم ابتدا با نتیجه ۳-۲ نتیجه را به برزیل واگذار کرد اما در ادامه، تیم ملی آرژانتین را ۳-۱ و تیم ژاپن میزبان مسابقات را ۳ بر صفر شکست داد.

در حال حاضر ایران با ۵ برد، یک بخت و ۱۶ امتیاز جایگاه دوم‌ جدول رده‌بندی را بعد از تیم ملی برزیل با ۶ برد و ۱۵ امتیاز در اختیار دارد. فرانسه نیز با ۵ برد، یک باخت و ۱۶ امتیاز به دلیل ست‌های باخته بیشتر در رده سوم قرار دارد.

جدول مسابقات و بازی ها

ملاک رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ ابتدا بر اساس برد و باخت تیم‌ها، سپس امتیاز تیم‌ها و در نهایت ست شماری‌ها است.

به این ترتیب جدول رده‌بندی و نتایج کلی بازی‌های این رقابت‌ها به شرح زیر است (تاریخ و ساعت‌ها به وقت ایران است):

جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

رده‌ تیم‌ها تعداد بازی‌ها برد باخت امتیاز
۱ برزیل ۶ ۶ ... ۱۵
۲ ایران ۶ ۵ ۱ ۱۶
۳ فرانسه ۶ ۵ ۱ ۱۶
۴ روسیه ۶ ۵ ۱ ۱۴
۵ ایتالیا ۶ ۴ ۲ ۱۲
۶ کانادا ۶ ۴ ۲ ۱۲
۷ لهستان ۶ ۴ ۲ ۱۱
۸ آرژانتین ۶ ۲ ۴ ۷
۹ آمریکا ۶ ۲ ۴ ۷
۱۰ صربستان ۶ ۲ ۴ ۶
۱۱ ژاپن ۶ ۲ ۴ ۶
۱۲ بلغارستان ۶ ۲ ۴ ۵
۱۳ آلمان ۶ ۲ ۴ ۵
۱۴ استرالیا ۶ ۱ ۵ ۵
۱۵ چین ۶ ۱ ۵ ۴
۱۶ پرتغال ۶ ۱ ۵ ۳

بازی های آینده ایران در هفته سوم و چهارم به ترتیب در شهر ارومیه و اردبیل برگزار می شوند که در هفته سوم مسابقات تیم ملی کشورمان در ارومیه به مصاف تیم های قدرتمند کانادا، لهستان ، روسیه، ود در هفته چهارم در اردبیل به مصاف تیم های پرتغال، استرالیا و فرانسه می رود.

برنامه هفته سوم (ایران-ارومیه میزبان است)

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ بازی‌ ساعت بازی
روسیه ... ... لهستان جمعه ۲۴ خرداد ۱۵:۳۰
ژاپن ... ... ایتالیا جمعه ۲۴ خرداد ۱۸:۳۰
ایران ... ... کانادا جمعه ۲۴ خرداد ۱۸:۳۰
آمریکا ... ... آرژانتین جمعه ۲۴ خرداد ۱۹:۳۰
برزیل ... ... صربستان جمعه ۲۴ خرداد ۲۱:۳۰
بلغارستان ... ... استرالیا جمعه ۲۴ خرداد ۲۲:۱۰
فرانسه ... ... آلمان جمعه ۲۴ خرداد ۲۲:۳۰
پرتغال ... ... چین شنبه ۲۵ خرداد ۰۰:۳۰
روسیه ... ... کانادا شنبه ۲۵ خرداد ۱۵:۳۰
استرالیا ... ... ایتالیا شنبه ۲۵ خرداد ۱۸:۳۰
ایران ... ... لهستان شنبه ۲۵ خرداد ۱۸:۳۰
برزیل ... ... چین شنبه ۲۵ خرداد ۱۹:۳۰
آمریکا ... ... آلمان شنبه ۲۵ خرداد ۱۹:۳۰
بلغارستان ... ... ژاپن شنبه ۲۵ خرداد ۲۲:۱۰
پرتغال ... ... صربستان شنبه ۲۵ خرداد ۲۲:۳۰
فرانسه ... ... آرژانتین شنبه ۲۵ خرداد ۲۲:۳۰
لهستان ... ... کانادا یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۵:۳۰
آرژانتین ... ... آلمان یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۶:۳۰
چین ... ... صربستان یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۸:۳۰
ژاپن ... ... استرالیا یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۸:۳۰
ایران ... ... روسیه یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۸:۳۰
فرانسه ... ... آمریکا یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۹:۳۰
پرتغال ... ... برزیل یکشنبه ۲۶ خرداد ۲۱:۳۰
ایتالیا ... ... بلغارستان یکشنبه ۲۶ خرداد ۲۲:۱۰


برنامه هفته چهارم (ایران-اردبیل میزبان است)

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ بازی ساعت بازی
فرانسه ... ... استرالیا جمعه ۳۱ خرداد ۱۵:۳۰
ایران ... ... پرتغال جمعه ۳۱ خرداد ۱۸:۳۰
لهستان ... ... آرژانتین جمعه ۳۱ خرداد ۱۷:۳۰
ایتالیا ... ... صربستان جمعه ۳۱ خرداد ۲۲:۳۰
آلمان ... ... روسیه شنبه ۱ تیر ۰۱:۳۰
کانادا ... ... چین شنبه ۱ تیر ۰۲:۳۰
برزیل ... ... بلغارستان شنبه ۱ تیر ۰۴:۳۰
آمریکا ... ... ژاپن شنبه ۱ تیر ۰۵:۳۰
فرانسه ... ... پرتغال شنبه ۱ تیر ۱۵:۳۰
ایران ... ... استرالیا شنبه ۱ تیر ۱۸:۳۰
لهستان ... ... صربستان شنبه ۱ تیر ۱۹:۳۰
ایتالیا ... ... آرژانتین شنبه ۱ تیر ۲۲:۳۰
چین ... ... ژاپن شنبه ۱ تیر ۲۳:۳۰
بلغارستان ... ... روسیه یکشنبه ۲ تیر ۰۱:۳۰
برزیل ... ... آلمان یکشنبه ۲ تیر ۰۴:۳۰
آمریکا ... ... کانادا یکشنبه ۲ تیر ۰۵:۰۰
پرتغال ... ... استرالیا یکشنبه ۲ تیر ۱۵:۳۰
ایران ... ... فرانسه یکشنبه ۲ تیر ۱۸:۳۰
آرژانتین ... ... صربستان یکشنبه ۲ تیر ۱۹:۳۰
کانادا ... ... ژاپن یکشنبه ۲ تیر ۲۱:۳۰
ایتالیا ... ... لهستان یکشنبه ۲ تیر ۲۲:۳۰
آلمان ... ... بلغارستان یکشنبه ۳ تیر ۰۱:۳۰
آمریکا ... ... چین یکشنبه ۳ تیر ۰۲:۰۰
برزیل ... ... روسیه یکشنبه ۳ تیر ۰۴:۳۰