یکشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۵۷

6 آفرود برتر و محبوب سال 2018

6 آفرود برتر و محبوب سال 2018
خودرو آفرود یک خودروی شاسی بلند پرقدرت شناخته می‌شود که می‌تواند از مسیر‌های سخت عبور کند.

امروزه در عصر شکوفایی خودروهای شاسی بلند حضور داریم. تعداد زیادی از مردم خواستار خودرویی هستند که بتواند از مسیرهای سخت عبور کند و سواری بسیار خوبی را ارائه دهد.این مقاله به بررسی خودروهای آفرودی که توانایی عبور از هر جاده‌ای را دارند، می‌پردازیم. تمامی این خودروها قابلیت استفاده در جاده‌های شهری را داشته و اینکه می‌توان آن‌ها را صرف نظر از اندازه و امکاناتی که دارند، خریداری کرد.

1.Chevrolet Colorado ZR2

شورولت کلرادو مدل ZR2 یکی از وانت های پیکاپ کمپانی شورولت به شمار می آید. که به نوعی قدرتمندترین و بهترین خودروی آفرود را به بازار ارائه داده است. مدل ZR2 این کمپانی تمامی مشخصه های اتومبیل های آفرود و چابکی و قدرت مانور و فناوری های استاندارد را در خود جای داده است. تایر های پهن تر و کمک فنرهای بلند تر و انتخابی بودن موتور دیزلی از ویژگی هایی است که ZR2 را از سایر مدل های کلرودا متمایز می کند.

این اتومبیل آفرود که مناسب برای صخره نوردی، صحرا نوردی و وانت باری و … مناسب می باشد برای اولین بار از فناوری آفرود DSSVTM استفاده می کند. طراحی بدنه قدرتمند و محفظه حمل تایر یدک، طراحی خشن کاپوت و لوله اگزوز فولادی و … از دیگر ویژگی های این اتومبیل آفرود می باشد.

از ویژگی های کابین داخلی این آفرود می توان به صندلی های راحت، دکمه های کنترل برزگتر، کنسول مرکزی بهتر، طراحی مناسب محفظه ها و صندوق حمل بار اشاره کرد که این خودرو که شیبه به یک کراس اوور می توان دانست.

از تکنولوژهای جدید به کار رفته در این آفرود می توان به DSSVTM، سیستم کنترل کشش، پایداری و کنترل حرکت در شیب، شیر اسپولی سوپاپ دار می توان اشاره کرد که باعث افزایش دقت، بهبود و عملکرد اتومییل میشود. علاوه بر این دکمه آفرود نیز به سیستم این اتومبیل اضافه شده است که بر کیفیت رانندگی در مسیرهای ناهموار کمک میکند.

www.titrebartar.com

 

2.لندرور دیسکاوری

در نسل تازه خودرو لندرور دیسکاوری دیگر خبری از همان فریم پله‌ای مدل پیشین خبری نیست و کمپانی سازنده علیرغم حفظ همان جسارت و سرسختی زیاد، از ساختاری یکپارچه در طراحی آن استفاده کرده است. این اتومبیل مجهز به سیستم‌های الکتریکی هوشمند مخصوص آفرود ساخت خود برند لندرور است که باعث می‌شود در خارج از جاده‌ها دیسکاوری به معنای واقعی یک غول شگفتی ساز باشد.

www.titrebartar.com

 

3.جیپ گرند چروکی تریل هاوک    

می توان در بین شاسی بلند های سایز متوسط در جاده های پر از دست انداز و ناهموار جیپ چروکی را مناسب ترین دانست. و در مقایسه با کامپکت های کراس اوور بیشترین قابلیت را دارد. نسخه تریل هاوک (Trailhawk) جیپ چروکی بیشتری تمرکز را بر روی قابلیت های آفرود دارد.

بهبود مفصل بندی های اکسل، داشتن ارتفاع بیشتر از سطح زمین که ریسک کمتری در برخورد با کف صخره ها را خواهد داشت، لاستیک های مخصوص گوودیر و سیستم تعلیق بهبود یافته، حفاظت از ساختار زیر بدنه از ویژگی هایی است که می توان بر قابلیت بیشتر آفرود این خودرو تاکید کرد.

www.titrebartar.com

 

از ویژگی های منحصر به فرد این خودرو میتوان رکاب های فولادی تقویت شده، سپر و جلو پنجره اصلاح شده، ورودی های روی کاپوت و رینگ های آلیاژی منحصر به فرد که ظاهر خشن این آفرود را کامل میکند، نام برد.

کنترل صعود از تپه، دیفرانسیل عقب لغزش محدود، انتخاب کننده ی مسیر 5 حالته از ویژگی های سیستمی خاص می باشد که این خودرو را در هنگام آفرود تنظیم می کند.سیستم اطلاعات جدید اضافه شده به این آفرود زاویه اکسل و فشار روغن را نیز نشان می دهد.نبود صدای جاده و لاستیک و صدای باد و پیشرانه در سرعت های بالا به داخل کابین از ویژگی های شگفت انگیز این آفرود استاندارد محسوب می شود.

www.titrebartar.com

 

4.فورد اف 150 رپتور

فورد اف 150 رپتور گزینه‌ای فوق‌العاده عالی برای لذت همه جانبه از آفرودسواری است. کمپانی سازنده در این خودرو یک حالت جذاب به نام باجا را نیز ارائه می‌کند که تمامی قابلیت‌های این خودرو را به شما خواهد آموخت.

www.titrebartar.com

 

Nissan Armada.5

نیسان آرمادا در سال 2016 رونمایی شد. می توان گفت این شاسی بلند (SUV) نمونه ای از QX80 است به همراه تغییراتی جزئئ. در واقع نیسان آرمادا (Nissan Armada) پلتفرمی مشابه با QX80 دارد.

برخلاف ظاهر ساده این پاترول فضای داخلی کابین آن بسیار لوکس و شیک می باشد. که برای تزئینات آن حتی از چوب و فلز استفاده شده است. بلند گوی سیستم صوتی، گرمکن صندلی های جلو، صفحه نمایش 8 اینچی از ویژگی های فضای داخلی کابین می باشد.

در حالت کلی سه تیپ از این خودرو در دسترس خواهد بود. این شاسی بلند قدرت 390 اسب بخار و گشتاوری 544 نیوتن متری را توسط پیشرانه ای 5.6 لیتری هشت سیلندر تامین خواهد کرد و این نیرو توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک به هرچهارچرخ خودرو در مدل سفارشی ارسال خواهد شد.

www.titrebartar.com

 

6.رم پاور واگن

وقتی 3 سال پیش پاور واگن عرضه شد، همگان آن را دقیقا نسخه پیکاپ خودرو جیپ رنگلر می‌دانستند. در حالی که تا چندی دیگر پیکاپ جیپ رنگلر نیز عرضه خواهد شد، اما به همین سادگی نمی‌توان از چهره خشن و عملکرد عالی پاور واگن گذشت. گفتنیست که شرکت رم، زیرمجموعه دوج است که در سال 2010 آغاز به کار کرد.