جمعه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۳۶

سردار مبینی:آزادسازی خرمشهر اندیشه مقاومت را در کشورهای منطقه تزریق کرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا به هیچ وجه توان حمله نظامی به ایران را به دلایل سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، پرستیژ بین‌المللی، افکار داخلی و اجماع سازی جهانی ندارد، گفت: ما چنان امروز در اوج قدرت هستیم که آمریکایی که در سوریه، یمن و عراق شکست خورد و برای جبران شکست فشار اقتصادی، فشار سیاسی و فرهنگی می‌آورد اما احتمال وقوع جنگ نظامی بسیار پایین‌تر از صفر است.


مبینی سردار

به گزارش تیتربرتر، سردار عبدالله مبینی سوم خردادماه در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، فتح خرمشهر را یکی از نقاط اوج و قله‌های هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: فتح خرمشهر نشان داد که چگونه یک ملت با دست خالی می‌تواند در برابر ابرقدرت‌های جهان بایستند و آنان را شکست دهد.

وی با بیان اینکه کشور ما به دلیل حق‌گویی، استقلال و آزادی‌خواهی متحمل جنگ تحمیلی شد، افزود: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که هنوز سپاه، ارتش و بسیج ما آمادگی کامل نداشتند و این شرایط دشمنان را وسوسه کرد تا بتوانند انقلاب را در نطفه خفه کنند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در آغاز جنگ تنها ۵۰۰۰ نفر نیروی کادر داشت و وظیفه آن حراست و حفاظت از کشور و مبارزه با گروه‌های ضدانقلاب بود، اظهار کرد: با شروع جنگ تحمیلی، با راهبردهای امام و رشادت رزمندگان سریعاً در مقابل دشمن صف‌آرایی کردیم.

سردار مبینی ۲۷ مهر سال ۶۰ تا سوم خرداد ۶۱ را برهه آغاز یک تحول اساسی در جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، عملیات طریق‌القدس و دفع تجاوز دشمنان از بستان یک ماه بعد، عملیات فتح المبین در ایام عید سال ۶۱ و آزادسازی ۵۰۰۰ مترمربع از خاک کشور، مرحله اول و دوم و سوم عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت و مرحله چهارم این عملیات از اول تا سه خرداد این برهه تأثیرگذار برای کشور در جنگ بود.

وی با تأکید بر اینکه این سلسله عملیات‌های دفاع مقدس و به ویژه فتح خرمشهر شامل دستاوردهای کوتاه مدت و بلندمدت برای کشور و نظام بود، خاطرنشان کرد: شکست رسمی نظامی رژیم بعث عراق، تغییر توازن قوای سیاسی و نظامی به نفع جمهوری اسلامی، تغییر نگاه مجامع بین‌المللی به مقصر جنگ آفرینی، آزادسازی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از خاک کشور، ایجاد یک قاعده جدید در نظام جنگ‌های کلاسیک و ترویج اندیشه مقاومت با دست خالی در مقابل دنیای تزویر و ستم از نتایج کوتاه مدت این عملیات‌ها بود.

وی الهام بخشی اندیشه مقاومت، دفاع و مبارزه با امپریالیسم و ظلم جهانی، گشوده شدن راه مقاومت و پیروزی برای دیگر ملت‌های منطقه، شکل‌گیری هسته‌های مقاومت و ایجاد مبارزات جدید در کشورهای اسلامی، راه‌اندازی حزب‌الله لبنان، شکل‌گیری گروه‌های مقاومت فلسطینی و به زانو درآمدن کشورهای استکباری مانند آمریکا، اسرائیل و عربستان از نتایج درازمدت فتح خرمشهر بود.

سردار مبینی اضافه کرد: تا قبل از فتح خرمشهر، هیچ کشوری نتوانست در مقابل اسرائیل پیروز شود اما پس از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با تزریق اندیشه مقاومت در کشورهای منطقه، اسرائیل شکست‌های پیاپی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به هیچ وجه توان حمله نظامی به ایران را به دلایل سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، پرستیژ بین‌المللی، افکار داخلی و اجماع سازی جهانی ندارد، گفت: ما چنان امروز در اوج قدرت هستیم که آمریکایی که در سوریه، یمن و عراق شکست خورد و برای جبران شکست فشار اقتصادی، فشار سیاسی و فرهنگی می‌آورد اما احتمال وقوع جنگ نظامی بسیار پایین‌تر از صفر است: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند جنگ نخواهد شد نیز برگرفته از اطلاعات و تحلیل‌های دقیق است.

سردار مبینی با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا اندیشه مقاومتی که فتح خرمشهر به مردم تزریق شده را با فشار از ما بگیرند، اظهار کرد: این اقدامات سیاسی و اقتصادی و جنگ روانی دشمن برای سست کردن اراده ماست اما رهبری و مردم ما نشان داده‌اند که این فشارهای آنان حرکت جواب نمی‌دهد و اندیشه مقاومت همواره مستمر است.