سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۴۴
گفت‌وگو با رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات صنعتی ایران در آستانه رویداد معدنی کرمان؛

دو اولویت‌ مهم تولید صنایع معدنی چیست؟

گفت‌وگو با رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات صنعتی ایران در آستانه رویداد معدنی کرمان؛
رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات صنعتی ایران گفت: رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن دو شاخصه مهمی است که هر کالا باید داشته باشد.

برپایی نمایشگاهی بین‌المللی که در موضوعی خاص هدفی تعریف کرده است و بر اساس آن چشم‌اندازی درازمدت برای گروه هدف خود مشخص کرده می‌تواند هم برای مخاطبان و هم برگزار‌کنندگان مفید باشد.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته همزمان خردادماه امسال در کرمان برگزار می‌شود، این نمایشگاه بین‌المللی فرصتی است برای صاحبان معدن، صنایع معدنی، شرکت‌های فعال در زمینه فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته تا ضمن آشنایی از آخرین دستاوردهای معدنی و صنایع معدنی، قراردادهایی امضا، سرمایه‌گذاری جذب و یا زمینه ایجاد روابط تجاری با صاحبان صنایع معدنی، سازندگان تجهیزات معدنی و صنایع وابسته را ایجاد کنند.

عبدالعزیز هدایت، رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات صنعتی ایران با اشاره به این موضوع که از تولید کننده‌های فولادی حمایت می‌شود، بیان کرد: رقابت‌پذیری و اقتصادی بودن دو شاخصه مهمی است که هر کالای صنعتی باید داشته باشد.

www.titrebartar.com

 

تکلیفی برای پیشرفت

وی با اشاره به حمایت دولت از تولید‌کنندگان داخلی گفت: قانون (حداکثری استفاده از خدمات تولیدی کشور)، وزارت صنعت معدن و تجارت را موکلف کرده تا با شرکت‌ها و تشکل‌ها به مذاکره بنشینند و توانمندی‌های خود را اعلام کنند از طرفی دولت شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی که حتی یک سهم از دولت داشته باشند و یا شرکت‌های خصوصی که از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنند حق خرید کالاهای مشابه و یا حتی خدمات مشابه خارجی که در داخل تولید و عرضه می‌شود را ندارند.

بهترین‌ها باید رشد کنند

حسن جبلی، معاون اسبق فولاد مبارکه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: بهترین‌ها باید رشد کنند اگر شرکتی داخلی بتواند در زمینه فولاد تولیدی داشته باشد که مشابه آن به کشور وارد می‌شود، بعد از اعلام به سازمان مربوطه و تایید کالا، به گمرک اعلام می‌شود که نسبت به واردات آن اقدامات خاصی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پیشینه فعالیت خود در شرکت نفت گفت: ۵۱ شرکت زیرمجموعه شرکت نفت ایران بود که نیازمندی‌های این شرکت‌ها تجمیع می‌شد و به شرکت کالای نفت تهران ویا لندن می‌رفت. یعنی تمام درخواست‌های هر پالایشگاه و یا پتروشیمی به یک مرکز واحد فرستاده می‌شد. البته با تحولاتی که پیش آمد میزان نوع سفارشات متفاوت شد امکان خرید یک جا مزایای بسیاری داشت.

جبلی در ادامه افزود: در فولاد از ابتدا ثبت سفارش به شکل منسجم وجود نداشت و میزان و نوع کالاها پراکنده بود. ما امیدواریم با تحولاتی که رخ داده است در انسجام و متشکل کردن درخواست‌ها و حل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه موفق باشیم.

وی در ادامه در ارتباط با برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی معدنی در کشورگفت: نمایشگاه‌ها محلی برای تضارب آرا بین تولید‌کنندگان و صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌هاست تا در یک فضا جمع شوند و علاوه بر آشنایی باآخرین دستاوردها از توانمندی‌ها و نحوه فعالیت‌های رقبا و صاحبان صنعت فولاد نیز آگاه شوند.

جبلی با اشاره به اهمیت نتایج نمیشگاه‌ها گفت: برنامه‌های جانبی، کارگاه‌های آموزشی از اهمیت بسیاری در فولاد، صنایع فولادی، صنایع زیرساختی و ماشین‌آلات برخوردارند.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت پوشش خبری  دو رویداد بین‌المللی کرمان شامل پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی تجهیزات وابسته را برعهده دارند.

 

منبع: گسترش نیوز