دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۴۲
مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

در فروشگاههای زنجیره ای قیمت کالا،باید پایین تر از قیمت بازار باشد

مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
اکبر تقوی شوازی از اجرای طرح ضربتی بازرسی از مراکز فروش فوق العاده اعم از فروشگاه های زنجیره‌ای و وضعیت شکر خبر داد.

مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان بازرسی‌های ویژه‌ای از سطح بازار و مراکز عرضه و توزیع شکر منجمله در سطح فروشگاههای زنجیر ه ای به منظور نظارت و کنترل این کالای پرمصرف در این ایام در سطح استان در حال انجام است.
مدیر کل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با تاکید بر اینکه فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های تعاونی مصرف یکی از نهادهای مهم توزیع کالا در نظام اقتصادی هستند اظهار داشت: مقرر شده است بازرسان سازمان های صنعت معدن وتجارت و اصناف کشور در طرح ضربتی که به طور همزمان در سراسر کشور اجرا می شود فعالیت فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی مصرف در زمینه خرید و فروش کالای شکر را مورد بررسی قرار دهند.

وی با توضیح اینکه؛ فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی مصرف تابع ضوابط و ضرایب سود خرده فروشی می باشند واگر کالایی را از مبادی تولید و تامین تهیه و خریداری می کنند استفاده از ضرایب سود حتماً باید نسبت به قیمت فروش کارخانه و قیمت فروش واردکننده باشد. خاطر نشان کرد: در فروشگاههای زنجیره ای قیمت کالایی که از مبادی تامین تهیه می شود و به مصرف کننده نهایی عرضه می شود باید پایین تر از قیمت بازار و مندرج بر روی کالا باشد.