سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ۰۶:۲۸

هوش مصنوعی فصل آخر سریال بازی تاج و تخت را لو داد

هوش مصنوعی فصل آخر سریال بازی تاج و تخت را لو داد
بازی تاج و تخت یا Game of Thrones یکی از جنجالی‌ترین سریال‌های جهان است. این سریال بسیار پرطرفدار است و همه مخاطبان آن متعصب هستند. این سریال برای همه هیجان انگیز است و همه دوست دارند پیش‌بینی کنند که کدام شخصیت داستان کشته می‌شود و کدام می‌ماند.

ساخت این سریال به گونه‌ای است که حدس زدن این موضوع کار بسیار سختی است و معمولا کسی نمی‌تواند به درستی مرگ و زندگی در این سریال را پیش‌بینی کند.اما تکنولوژی می‌تواند قدری به شما در این زمینه کمک کند.

در سال ۲۰۱۶ و قبل از اینکه فصل ششم سریال GoT یا همان Game of Thrones پخش شود یکی از دانشجویان دانشگاه تکنیکال مونیخ هوش مصنوعی را طراحی کرد که پیش‌بینی کرد Jon Snow زنده می‌ماند و Tommen Baratheon می‌میرد.

این دانشجویان با استفاده از داده‌هایی که از شوی GoT و ویکی‌های کتاب‌ها استخراج کرده‌اند، الگوریتمی را فاکتورهایی همچون جنسیت، سن، و خانه را برای تعیین احتمال بالقوه مرگ (PLOD) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این هوش مصنوعی همه ویژگی‌های ۲ هزار شخصیت را به دقت بررسی و تحلیل کرده است. هوش مصنوعی این دانشجویان اطلاعات خود را از دو وب‌سایت Game of Thrones Wiki و Wiki of Fire and Ice به دست آورده که هردو ویکی‌پدیای ویژه GoT هستند.

www.titrebartar.com

 

حالا براساس پیش بینی این هوش مصنوعی احتمال مردن افراد خاندان استارک (House Stark) بیش از افراد خاندان لنیستر (House Lannister) است (متاسفانه درست شنیدید!)، از اینرو این الگوریتم وابستگی به خاندان را به عنوان یکی از فاکتورها در نظر می‌گیرد.

پنج کاراکتر اصلی که بیشترین شانس بقا را دارند، بر اساس نتایج این الگوریتم، عبارتند از: 1. دِنـِریس تارگِـرین؛ 2. تیریون لنیستر؛ 3. واریس؛ 4. سمول تارلی؛ 5. جیمی لنیستر 

از سوی دیگر، بران (Bronn)، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این سریال، به احتمال 93.5 درصد خواهد مرد، و هرگز به آن قلعه نخواهد رسید.

احتمالا باید با این کاراکترها وداع کنید:

1. بران

 2. گرگور کلگین

 3. سانسا استارک

 4. بران استارک

 5. سندور کلگین 

www.titrebartar.com

 

الگوریتم این دانشجویان تا حدود زیادی مبتنی بر آن چیزیست که باعث شده Thrones، و شوهای دیگر، به چنان پدیده اینترنتی تبدیل شوند: غالبا درام‌هایی که از بودجه بالایی برخوردارند از ایجاد جنبه‌های اسرارآمیز چند تکه و استفاده از کنجکاوی و وسواس جمعی میان مخاطبان برای حدس زدن نتایج محتمل در فرومهایی مانند ردیت (Reddit) منتفع می‌شوند.

در بهترین حالت، سریال بازی تاج‌وتخت نشان می‌دهد که قدرت صرفا یک بازی نیست؛ بلکه هوس حکمرانی بر زندگی و سرنوشت همه افراد تاثیر می‌گذارد. این نتیجه‌گیری باعث می‌شود تا GOT به الگوریتمی تبدیل شود که بر جنبه‌های نه چندان منحصر به فرد این شو تمرکز کرده و از آنچه باعث تقویت آن شده غافل شده است.

البته باید در نظر داشته باشیم که پیش‌بینی این سریال واقعا کار پیچیده‌ای است و نه‌تنها انسان‌ها بلکه روبات‌ها هم نمی‌توانند به درستی این پیش‌بینی را انجام به دهند. به هر حال فصل هشتم و آخر این سریال از امروز پخش می‌شود(اولین قسمت فصل آخر امروز منتشر شد) و این سریال پر رمز و راز هم به پایان می‌رسد. حالا فقط باید منتظر ماند و دید که این بازی واقعا چگونه تمام می‌شود.