دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۲۰:۳۰

جامعه اسلامی دانشجویان بدون انحراف فعالیت می‌کند

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تلاش کرده است به عنوان یک تشکل سیاسی و دانشجویی انقلابی بدون انحراف فعالیت کند.


اتحادیه جامعه اسلامی

به گزارش تیتربرتر، سیدعلی صالح‌پور در نشست خبری این اتحادیه اظهار کرد: این اتحادیه تلاش کرده است به عنوان یک تشکل سیاسی و دانشجویی انقلابی بدون انحراف فعالیت کند و این مسئله بسیار اهمیت دارد. نشست سیاسی و بین‌المللی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هر ساله و با هدف بررسی مسائل سیاسی روز برگزار می‌شود. در این نشست نمایندگان ۸۰ دفتر دانشگاهی این اتحادیه و مسئولین ارشد کشور از قوای مختلف حضور دارند.

وی افزود: شعار امسال نشست سیاسی و بین‌المللی این اتحادیه «جوان پیشرو در مسیر تمدن‌سازی» انتخاب شده است. در این نشست پیرامون موضوع عدالت و عدالت‌خواهی که در دهه پنجم انقلاب به یکی از محورهای کلیدی تبدیل خواهد شد، بحث و گفت‌وگو می‌شود. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به‌دنبال شناخت و بسط نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در موضوع عدالت‌خواهی است. به‌دنبال شناخت تفاوت میان رسواگری و عدالت‌خواهی هستیم و نظرات کارشناسان را در این موضوع بررسی خواهیم کرد تا دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در برنامه‌های خود موارد طرح شده را دنبال کنند.

صالح‌پور با اشاره به بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: ما پس از گذشت چند ماه از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در این نشست با تأمل بیشتر پیرامون این بیانیه بحث خواهیم کرد و بررسی وظیفه جوانان در تحقق گام دوم انقلاب از برنامه‌های نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خواهد بود. بررسی ابعاد شعار سال یکی دیگر از محورهای نشست پیش‌روی این اتحادیه است؛ در چند سال گذشته شاکله شعارهای سال موضوعات اقتصادی بوده که دلیل آن نیز تحمیل جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی از تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری است و در این راستا نیز برای تشریح الزامات رونق تولید و سایر موضوعات از حضور مدیران جوان و موفق استفاده خواهد شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمان ویژه نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان است. چهار نفر از اعضاء و دبیران ادوار جامعه اسلامی دانشجویان که اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی هستند هم در این نشست حضور پیدا خواهند کرد. حجت‌الاسلام علی ذوعلم، معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان برنامه‌ریزی درسی به منظور تشریح عملکرد این حوزه، مهرداد بذرپاش، مدیرعامل اسبق سایپا به منظور تشریح الزامات رونق تولید و پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور تشریح برنامه‌های این نهاد برای کاهش فقر و توانمندسازی مددجویان دیگر مهمانان سی‌امین نشست سیاسی و بین‌المللی جامعه اسلامی دانشجویان خواهند بود.

این فعال دانشجویی گفت: اکران فیلم سینمایی «زندانی‌ها» با حضور مسعود ده‌نمکی کارگردان این فیلم به همراه تشریح فضای رسانه‌ای و فرهنگی کشور همچنین رونمایی از کتاب وحید یامین‌پور دو برنامه دیگر برنامه‌ریزی شده برای نشست سیاسی و بین‌المللی جامعه اسلامی دانشجویان است.

رضا قلعه‌نوی دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم در این نشست گفت: دانشجویان از اجزای دیپلماسی فرهنگی هستند و این موضوع به‌عنوان یکی از محورهای نشست این اتحادیه خواهد بود. در این نشست به مسائل برجسته جهان اسلام از جمله محور مقاومت خواهیم پرداخت. تبیین جایگاه قدرت منطقه‌ای ایران، تبیین دیپلماسی اقتصادی مورد نیاز و مسئله تروریستی خواندن سپاه از بخش‌های مهم همایش سیاسی و بین‌المللی این اتحادیه خواهد بود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی فرصتی است تا با استفاده از منویات این نامه در حوزه تمدن‌سازی ایفای نقش کنیم. مهمان ویژه این بخش، مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی‌وی است.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: به‌منظور تبیین جایگاه منطقه‌ای ایران از سخنان علی باقری معاون دبیر سابق شورای امنیت ملی استفاده خواهیم کرد. در این همایش اولین فصل‌نامه بین‌الملل اتحادیه‌های دانشجویی توزیع خواهد شد. سیاست خارجی جمهوری اسلامی، سیاست اقتصادی کشور، سیاست‌های قدرت‌های هژمون منطقه، دیپلماسی کارآفرینی و سیاست‌های خارجی منطقه‌ای، محتوای اولین فصل‌نامه بین‌المللی اتحادیه دانشجویی کشور به نام هم‌شاگردی دیپلماتیک است.

قلعه‌نوی گفت: شعار این نشست، «جوان پیشرو در مسیر تمدن‌سازی» بوده و بخش تمدن‌سازی آن مربوط به مسائل بین‌المللی از جمله محور مقاومت، افول قدرت عربستان و افول هژمونی آمریکا است.

وی در پایان یادآور شد: انتخابات کمیسیون تشکیلات و هیئت نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و همچنین ششمین مجمع نمایندگان دفاتر این اتحادیه هم‌زمان با نشست سیاسی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.