شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۲۷

رتبه بندی در معیشت معلمان اثر گذار است

نماینده مجلس گفت: مجلس ردیف اعتباری برای رتبه بندی در نظر گرفته و در کمیسیون تلفیق تصویب شده است. همین نشان می‌دهد که شأن معلم را دیده ایم و رتبه بندی تا حدودی در معیشت فرهنگیان اثرگذار است.


رتبه بندی در معیشت معلمان اثر گذار است

به گزارش تیتربرتر، احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته از شبکه آموزش سیما پخش شد، در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات معیشتی معلمان گفت: مجلس دارد تلاش می‌کند. مجلس دهم به جد به حوزه آموزش و پرورش نگاه مثبتی دارد.

وی افزود: ما در بودجه سال ۹۸ از اخذ مالیات از آستان قدس رضوی، شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح و اجازه چاپ اوراق مشارکت هزار میلیاردی برای کمک به آموزش و پرورش را شاهد هستیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منصفانه بگوییم مجلس دهم، همراه ترین مجلس با آموزش و پرورش بوده و در حوزه نوسازی مدارس، با توجه به افزایش اعتبارات، سال خوبی را خواهیم داشت، بیان کرد: اما باید معیشت معلمان را هم ببینیم.

لاشکی افزود: درست است برای رتبه بندی در بودجه، رقم در نظر گرفته شده دو هزار میلیارد بیشتر نیست.‌مجلس ردیف اعتباری برای رتبه بندی در نظر گرفته و در کمیسیون تلفیق تصویب شده است. همین نشان می‌دهد که شأن معلم را دیده ایم و رتبه بندی تا حدودی در معیشت فرهنگیان اثرگذار است. این همراهی‌ها که در مجلس خوب بوده و امید است از سوی دولت هم همراهی را شاهد باشیم.