شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰

رفتارشناسی مخاطبان نوروزی سینماها/ فروش روزهای اول واقعی نیست

مدیر سینما استقلال که سرگروهی اکران «غلامرضا تختی» را در دستورکار دارد، ضمن تشریح فرآیند استقبال مخاطبان از فیلم‌های نوروزی تأکید کرد مردم در این ایام بیشتر به تماشای فیلم کمدی می‌نشینند.


رفتارشناسی مخاطبان نوروزی سینماها/ فروش روزهای اول واقعی نیست

حسین کشاری مدیر سینما استقلال همزمان با آغاز رسمی اکران فیلمهای ویژه نوروز ۹۸ درباره فعالیت‌های این سینما در اکران نوروزی عنوان کرد: سینما استقلال در اکران نوروزی سرگروهی فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی را برعهده دارد و با توجه به اینکه این فیلم در ژانر خاصی تولیدشده است، فکر می‌کنم نسبت به فیلم‌های کمدی در نظر گرفته شده برای این ایام، فروش کمتری داشته باشد چراکه مردم در ایام نوروز معمولاً به دنبال فیلم‌های کمدی هستند با این وجود امیدوارم این فیلم هم به فروش خوبی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه از «غلامرضا تختی» در جریان برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استقبال خوبی شده بود، اظهار کرد: باید ببینیم فروش این فیلم در اکران نوروزی چگونه خواهد بود البته ما هم همه کارهای مربوط به اکران را انجام داده‌ایم و منتظر پذیرایی از مردم هستیم ولی معمولاً فیلم‌ها در روزهای پایانی سال فروش چندانی نمی‌کنند چون مردم در پی خرید و کارهای دیگر هستند به همین دلیل فیلم‌های نوروزی همیشه از دوم و سوم نوروز فروش واقعی خود را نشان می‌دهند.

این سینمادار در ادامه تصریح کرد: این نکته را هم باید عنوان کنم برخلاف اینکه این روزها افراد زیادی در خیابان‌ها دیده می‌شوند اما کسی به سینماها نمی‌آید به همین دلیل فروش واقعی آثار در این چند روز مشخص نمی‌شود.

مدیر سینما استقلال معتقد است «غلامرضا تختی» مخاطبان خاص خود را در نوروز پیدا می‌کند

کشاری توضیح داد: ما می‌دانیم که فیلم‌هایی مثل «رحمان ۱۴۰۰»، «متری شیش و نیم» و حتی «زندانی‌ها» بفروش هستند اما ما هم باید سعی و تلاشمان را به کار ببندیم تا بتوانیم از این بازه زمانی بیشترین استفاده را ببریم. البته ما به دنبال این هستیم که بعد از روز سوم نوروز، تبلیغات بیشتری انجام دهیم تا مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

مدیر سینما استقلال مطرح کرد: ما دوست داشتیم در زمان اکران نوروزی، فیلم کمدی به نمایش بگذاریم ولی این تصمیم مدیران بود که «غلامرضا تختی» اکران شود ضمن اینکه تجربه نشان داده است آثار کمدی در این بازه زمانی بهتر می‌فروشند.

وی افزود: برای مثال ۲ سال پیش در سینمای ما «گشت ۲» به نمایش درآمد و در جریان اکران این فیلم دیدیم که از سانس ساعت ۱۴ به بعد جمعیت زیادی به سالن‌های ما می‌آمدند و ما از این اتفاق لذت می‌بردیم. ضمن اینکه مردم هم با دل شاد از سالن‌ها بیرون می‌رفتند که برای ما خوشحال‌کننده بود. البته بازهم باید تاکید کنم که «غلامرضا تختی» هم مخاطب خاص خود را دارد اما شاید چند روزی طول بکشد که مخاطبان خود را پیدا کند.