شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰۴:۲۱

ثوری: شکست ملی‌پوشان صاحب نام بوکس، سطح بالای فنی جام مکران را نشان داد

رئیس فدراسیون بوکس گفت: شکست ملی‌پوشان صاحب نام بوکس ایران در جام مکران به خوبی نشان داد جام مکران از سطح فنی بالای برخوردار بود.
ثوری: شکست ملی‌پوشان صاحب نام بوکس، سطح بالای فنی جام مکران را نشان داد

حسین ثوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری تورنمنت بین‌المللی جام مکران در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فکر می‌کنم از لحاظ نحوه اجرا و برنامه‌ریزی در برگزاری جام مکران، شاهد یک کار بی‌نظیر در فدراسیون  بوکس بودیم و همه دست به دست هم دادند تا با حضور تیم‌های خوب خارجی شاهد یک اتفاق نو در بوکس ایران باشیم. از لحاظ کار اجرایی و  برنامه‌ریزی تا جایی که یادم است در ایران چنین مسابقاتی را ندیده بودم.

وی در خصوص سطح فنی مسابقات عنوان کرد: در جام مکران شاهد حضور تیم‌های هند و فیلیپین که از تیم‌های بوکس خوب آسیا هستند بودیم. قزاق‌ها نیز با وجود اینکه تیم اصلی خود را اعزام نکرده بود، نشان دادند تفاوت چندانی بین تیم اول با پنجم آنها وجود ندارد. سوریه نیز با تیم خیلی قوی در ایران حاضر شده بود و شکست ملی‌پوشان صاحب‌نام ما در این چابهار به خوبی سطح فنی و کیفی خوب این مسابقات را نشان داد. تورنمنت مکران یک رویداد و محک جدی داخلی برای ملی‌پوشان ما قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص بزرگترین دستاورد برگزاری تورنمنت مکران در ایران گفت: از نظر من پوشش رسانه‌ای به ویژه از سمت صدا و سیما و همچنین اجرای خوب این مسابقات، بزرگترین دستاورد ما از برگزاری جام مکران بود. قطعا تمام خواسته‌های ما در حد برگزاری جام مکران نیست و از حالا به دنبال میزبانی مسابقات بوکس قهرمانی نونهالان آسیا هستیم و فکر می‌کنم بتوانیم در سال آینده این مسابقات را میزبانی کنیم. از امروز(شنبه) نیز با فدراسیون جهانی بوکس(آیبا) مکاتبه خواهیم کرد.

ثوری در خصوص حضور باسم غانم، ناظر ویژه کنفدراسیون بوکس آسیا در این مسابقات گفت: حضور ناظر کنفدراسیون بوکس آسیا و انعکاس لحظه‌ای اتفاقات این مسابقات یکی دیگر از دستاوردهای تورنمنت مکران بود. خوشبختانه غانم از سطح فنی و کیفی مسابقات در استان سیستان و بلوچستان رضایت کامل داشت و فکر می‌کنم  به خوبی بتواند ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های برگزاری مسابقات، توانمندی داوران و ورزشکاران را به خوبی به کنفدراسیون بوکس آسیا و آیبا انعکاس بدهد تا ارزش و اعتبار خود را در فدراسیون جهانی و آسیایی بازیابی کنیم.


/