جمعه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۲۴

علیرضا کلانتری: تلاش می‌کنیم تورنمنت مکران باعث آبروی بوکس ایران باشد/ در کمال آرامش و امنیت می‌توانیم میزبان تمام دنیا باشیم

دبیر فدراسیون بوکس گفت: مطمئن باشید تلاش خواهیم کرد که برگزاری تورنمنت مکران باعث آبروی بوکس ایران باشد و توانمندی‌های خود را نشان بدهیم.
علیرضا کلانتری: تلاش می‌کنیم تورنمنت مکران باعث آبروی بوکس ایران باشد/ در کمال آرامش و امنیت می‌توانیم میزبان تمام دنیا باشیم

علیرضا کلانتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط برگزاری تورنمنت بین‌المللی مکران اظهار داشت: هماهنگی لازم انجام شده است و سالن مسابقات نیز تا امروز(جمعه) کاملا آماده برگزاری مسابقات خواهد شد. تیم هندوستان پنجشنبه وارد فرودگاه چابهار شد و در محل اسکان خود مستقر شد و تیم ترکمنستان نیز شب گذشته به مشهد رسید و قرار است تا ظهر امروز وارد چابهار شود. تیم‌های مجارستان، فیلیپین، قزاقستان و سوریه  نیز امروز عصر به محل برگزار مسابقات می‌رسند.

وی عنوان کرد: برای برگزاری تورنمنت چابهار میزبان صفر تا صد کار فدراسیون بوکس است. برای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات دو تیم مجرب تشکیل شده است که یک تیم آن در استان چابهار حضور دارد و یک تیم نیز در فدراسیون تمام کارها را رصد می‌کند تا به خوبی کارها را انجام بدهیم. مطمئن باشید تلاش خواهیم کرد که برگزاری تورنمنت مکران باعث آبروی بوکس ایران باشد و توانمندی‌های خود را نشان بدهیم.

دبیر فدراسیون بوکس با ابراز رضایت از ترکیب تیم اعزامی هند عنوان کرد: تیم ملی هند دقیقا با ترکیب اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی در چابهار حاضر شده است. بوکسورهایی که در اندونزی یک مدال طلا و دو برنز کسب کردند و قطعا در این مسابقات نیز یکی از تیم‌های خوب مسابقات خواهند بود. 

کلانتری در پاسخ به این سوال که برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی در کشور چقدر به پیشرفت فنی بوکس ایران کمک خواهد کرد، گفت: همیشه یکی از دغدغه‌های کادرفنی و مجموعه بوکس ایران این بوده است که ورزشکاران ملی باید به صورت مداوم در مسابقه باشد تا کادرفنی ارزیابی دقیقی از عملکرد آنها داشته باشد. قطعا با برگزار تورنمنت مکران که تیم‌های خوبی آسیایی مانند هند و قزاقستان در آن حضور دارند، کادرفنی ارزیابی دقیقی از عملکرد ملی‌پوشان خواهد داشت و از طرفی می‌توانیم توانمندی خود را نشان بدهیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر پخش مستقیم سه روز مسابقات است  که قطعا می‌تواند روی توسعه بوکس در کشور تاثیرگذار باشد. تلاش ما این است که برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی در ایران تکرار شود. برگزاری مسابقات چابهار تنها یک رویداد ورزشی نیست و برای ما در کنار ورزش، یک رویداد فرهنگی، گردشگری و اقتصادی است و حتی از لحاظ سیاسی نیز با وجود هجمه و تحریم‌ها علیه کشورمان نشان خواهیم داد که ایران می‌تواند در کمال آرامش، امنیت و احترام میزبان تمام دنیا باشد.

به گزارش تیتربرتر، نخستین دوره تورنمنت بین‌المللی بوکس جام مکران از روز شنبه(سوم بهمن) به میزبانی استان سیستان‌وبلوچستان و در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد.

 

/