چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۳:۰۳

بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سنگال

آئین بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در داکار پایتخت سنگال برگزار شد.


image.png

به گزارش تیتربرتر، این مراسم با حضور تعدادی از سفرای خارجی مقیم این کشور آفریقایی، جمع قابل توجهی از سنگالی‌ها و تعدادی از ایرانی‌های ساکن در این کشور برگزار شد.

محورهای اصلی سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شامل تشریح دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های ایران طی چهار دهه گذشته، اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی از جمله برجام، سوریه، یمن، فلسطین، مبارزه با تروریسم و تشریح روابط دوجانبه دو کشور استوار بود.

وی در بخشی از سخنرانی خویش به جایگاه متمایز سنگال در آفریقا و نقش فعال آن در عرصه بین المللی و قرار گرفتن این کشور در مسیر توسعه اشاره کرد و در ادامه ضمن تحسین این جایگاه، ابراز امیدواری کرد این روند تداوم داشته باشد.

در پایان از انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (۵ اسفند ماه) به عنوان آزمونی برای دموکراسی و بلوغ سیاسی و اجتماعی سنگال یاد و ابراز امیدواری کرد بهترین نتیجه برای مردم رقم بخورد.
«پاپ اندونگ» وزیر جوانان سنگال به نمایندگی از دولت مکی سال «رئیس‌جمهور سنگال» در این جشن حضور پیدا کرد.

این وزیر سنگالی طی سخنانی ضمن اشاره به روابط دوستانه و عمیق سنگال و ایران در حوزه‌های مختلف آموزشی، حمل و نقل، نفت و گاز، فرهنگی و اعطای بورسیه به دانشجویان سنگال در زمینه نفت و گاز، از انقلاب اسلامی ایران تمجید و این اتفاق بزرگ را دستاورد نسل جوان ایران توصیف کرد.