سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۲۱:۱۵

طباطبایی: ارسلان کاظمی حتما شرایط حضور در تیم‌ملی را نداشته که دعوت نشده است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: دعوت بازیکنان با نظر کادرفنی است و حتما ارسلان کاظمی شرایط حضور در تیم ملی را نداشته که دعوت نشده است.


طباطبایی: ارسلان کاظمی حتما شرایط حضور در تیم‌ملی را  نداشته که دعوت نشده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد غیبت بازیکنانی مانند حامد حدادی و ارسلان کاظمی در اردوی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: اردوهایمان را از چند روز قبل آغاز کردیم و با توجه به برنامه‌هایی که داشتیم دو بازی تدارکاتی با اردن تدارک دیدیم که امروز اولین بازی برگزار می‌شود. این دو بازی به آماده‌سازی ملی‌پوشان برای دیدارهای پنجره ششم انتخابی جام جهانی کمک خواهد کرد. 

وی ادامه داد: کادر فنی برای انتخاب بازیکنان سلیقه خودش را دارد و ترجیح دادم که در این اردو بازیکنانی که مدنظرشان است را دعوت کنند. بازیکنانی که در آمادگی کامل باشند استفاده خواهیم کرد خوشبختانه با برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی ما هر سه ما یکبار یک میزبانی و یک میهمانی داریم و مانند گذشته نیز که تیم ملی هر دو سال یکبار در تورنمنتی شرکت کند. کادر فنی هم با توجه به نیازهایی که دارد تصمیم می‌گیرد که از چه نفراتی استفاده کند. مسلما در اردوهای بعدی از تمام ظرفیت‌مان استفاده خواهیم کرد. 

طباطبایی درمورد اینکه وضعیت حدادی چه می‌شود، گفت: طبیعتا ما دوست داریم همه در کنار ما باشند ما هم از حدادی دعوت کردیم و امیدواریم او هم به اردو ملحق شود چون هدف ما این است که بهترین‌ها در تیم ملی حضور داشته باشند. 

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد حضور بازیکنان دو رگه در تیم ملی گفت: همانطور که گفتم ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم تیم‌هایی مانند کره، ژاپن و فیلیپین هم از بازیکنان دو رگه استفاده می‌کنند در حال حاضر هم ما از مایک رستم‌پور و نوید نیک‌تاش دعوت کردیم که در اردو حضور داشته باشند. اگر ببینیم توانایی‌های فنی‌شان در حدی است که به تیم ملی بتوانند کمک کنند با نظر کادر فنی استفاده می‌کنیم. آرون گرامی‌پور هم از جمله این بازیکنان است که فعلا شرایط حضور او در تیم ملی فراهم نیست و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی اگر وضعیت خوبی داشت از او استفاده کنیم. 

وی درمورد اینکه اسپانسر چینی دیگر با فدراسیون ایران کار نمی‌کند، گفت: ما یک قراردادی از گذشته داشتیم و سال 2018 نیز این قرارداد تمدید شد اما شرکت پیک نامه‌ای را به ما نوشت که با توجه به تحریم‌هایی که برقرار است و محدویت‌هایی که داریم دیگر نمی‌توانیم اسپانسر ایران باشیم. در حال رایزنی هستیم تا دوباره از این شرکت استفاده کنیم. البته آنها هنوز نامه رسمی برای لغو این قرارداد به ما نداده‌اند. اگر اینطور باشد ما هم اعاده حق خواهیم کرد. 

وی درمورد اینکه از زمان حضور شما در فدراسیون حاشیه‌های بسکتبال زیاد شده است و آن همدلی در تیم ملی وجود ندارد، گفت: من اینطور فکر نمی‌کنم و نمی‌دانم شما چه برداشتی دارید؟ برعکس من فکر می‌کنم حاشیه‌ها از سال‌های قبل کمتر شده است. قبل از بازی با عراق بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهمنی و حدادی حضور نداشتند و موقعی که ما آمدیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم. سیاست‌گذاری که در فدراسیون می‌شود بلند مدت است. ما سعی کردیم هیچگونه مشکلی برای بازیکنان به وجود نیاید و حاشیه‌ها کمتر شود اما به هر حال تیم ملی چون از بازیکنان بزرگی بهره می‌برد. در مجموع مسائل را باید درست مدیریت کنیم که حاشیه‌ها را کمتر کنیم. 

طباطبایی درمورد اینکه شما گفتید از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم اما آیا ارسلان کاظمی این صلاحیت را نداشته که تیم ملی دعوت نشده است، گفت: این نظر کادر فنی است حتما نداشته است که دعوت نشده است. اما دلیل نمی‌شود که بازیکن خوبی نباشد برحسب شرایطی که تیم ملی دارد شاید در آینده باز هم از او استفاده کنیم من در نظر کادر فنی دخالت نمی‌کنم چون خودشان باید پاسخگو باشند. 

رئیس فدراسیون بسکتبال درمورد اینکه گفته می‌‌شود شاید تیم ملی از برند صمد نیکخواه بهرامی در البسه خود استفاده کند گفت: صمد در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارد و اصلا چنین مساله‌ای نیست. ما سعی می‌کنیم ا گر نتوانیم از برندهای خارجی استفاده کنیم از داخلی‌ها بهره ببریم فعلا تا آخر سال جاری از همان برند چینی پیک استفاده خواهیم کرد. 

انتهای پیام/