سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۱۵

۹۰ هزار ثبت نام برای عتبات نوروزی/ آغاز اعزام ها از ۲۴ اسفند

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اتمام پیش ثبت نام عتبات نوروزی خبر داد و گفت: ۹۰ هزار نفر دراین دوره پیش ثبت نام را انجام داده اند و اعزام زائران از ۲۴ اسفند ماه آغازمی شود.


۹۰ هزار ثبت نام برای عتبات نوروزی/ آغاز اعزام ها از ۲۴ اسفند

مرتضی آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متقاضیان زیارت عتبات عالیات عراق تا روز ۲۲ بهمن ماه فرصت پیش ثبت نام را داشتند که این مهلت نیز روز گذشته به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اعزام متقاضیان از ۲۴ اسفند ماه آغاز و تا ۸ اردیبهشت ماه به طول می انجامد گفت: ۹۰ هزار نفر در این دوره پیش ثبت نام را انجام داده اند و روز شنبه نتایج قرعه کشی واولویت ها مشخص می شوند و بعد از آن به متقاضیان اعلام می شود که براساس اولویت ها در روزی که اعلام می شود ثبت نام اصلی را انجام دهند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمامی ۹۰ هزار نفر را در قرعه کشی شرکت می دهیم  و اولویتهایی که پایین تر هستند نسبت به بقیه ارجعیت دارند.

وی افزود: ظرفیت اعزام نوروزی ۶۰ هزار نفر است اما ما برای بعد از نوروز و مناسبتهای ماههای رجب و شعبان نیز پیش ثبت نام را انجام داده ایم و متقاضیانمی توانند در این ایام نیز سفر زیارتی خود را داشته باشند.

آقایی گفت: در مرحله اول بازده در اختیار افرادی است که پیش ثبت نام را انجام داده اند و بعد از ۴ یا ۵ روز از زمان اعلام شده برای ثبت نام اصلی، ظرفیت را باز می گذاریم برای افرادی که پیش ثبت نام را انجام نداده اند و می توانند طی چند روز برای سفر عتبات ثبت نام کنند.

وی در مورد مشخص شدن قیمت نهایی سفر های زمینی و هوایی نوروزی عتبات نیز گفت: هنوز قیمت نهایی مشخص نشده است و در جلسه ای که امروز  برگزار می شود احتمالا به قیمت نهایی برسیم.