یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۵۴

همه هتل های شهرهای جنوبی پر شدند

همه هتل های شهرهای جنوبی اعم از بندرعباس، قشم، بوشهر و کیش به دلیل ازدحام مسافر در ایام تعطیلات ۲۲ بهمن پر شدند.


همه هتل های شهرهای جنوبی پر شدند

به گزارش تیتربرتر، امسال تعطیلی روز ۲۲ بهمن در روز دوشنبه و تعطیلی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با ایام تعطیلات آخر هفته شده بود، به همین دلیل وجود چند روز تعطیلی پشت سر هم موجب شد تا مردم قبل از عید برای یک سفر داخلی برنامه ریزی کنند، از سوی دیگر  گران شدن قیمت بلیت هواپیماها از جمله سفرهای هوایی خارجی موجب شد تا سفر در داخل کشور رونق بگیرد و مردم در این روزهای تعطیل کمتر به خارج از کشور سفر کرده و گردش در شهرهای جنوبی کشور را که اکنون هوای مطلوب تری دارند، در اولویت قرار دهند.

سرمای هوای شهرهای شمالی کشور نیز بسیاری از مردم را به دیدن شهرهای جنوبی کشاند. اینها همه دلایلی بود که اکنون شهرهای جنوبی از جمله، بوشهر، گناوه، کنگان، بندرعباس، قشم، هرمز، کیش، شیراز و چابهار مملو از مسافر ایرانی باشند. همین ازدحام جمعیت، هتل های این شهرها را نیز صددرصد اشغال کرده است حتی مهمانسراها، مهمانپذیرها و خانه های معلم نیز پر شده اند.

مشاهدات خبرنگار مهر حاکی از آن است که برخی از مواد غذایی نیز در برخی از فروشگاه ها به سرعت تمام می شود. در این شهرها، نانوایی ها شبانه روز در حال پخت نان هستند، از طرفی حاشیه و نوار ساحلی شهرهای جنوبی نیز مملو از مسافرانی است که چون در هتل ها اتاقی پیدا نکرده اند، چادر زده اند، این در حالی است که سامانه هوای سرد این مسافران را دچار مشکل خواهد کرد.

در استان بوشهر نیز پیش بینی شده است که روز دوشنبه باران شدیدی خواهد بارید.

برخی از مردم سفر خود را تا آخر روز ۲۲ بهمن ادامه خواهند داد. هتل ها همچنین از این فرصت ازدحام مسافر استفاده کرده و قیمت اتاق های خود را بالا برده اند، این در حالی است که علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در یک برنامه رادیویی گفته بود: هتلداران تنها بخشی از صنعت گردشگری هستند که امسال افزایش نرخ نداشته اند.

شرکت های هواپیمایی نیز برای مسیرهای پرتردد در شهرهای گردشگری جنوبی قیمت بلیت خود را بالا برده اند به نحوی که در برخی از مسیرها این نرخ ها غیرواقعی بوده است، به عنوان مثال نرخ پرواز تهران به عسلویه تا ۶۰۰ هزار تومان نیز افزایش یافت.