پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۰۹

برای رونق گردشگری در قم نیازمند ۹ هزار تخت اقامتی هستیم

قم - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در قم، گفت: برای رونق گردشگری در این استان نیازمند ۹ هزار تخت اقامتی هستیم.


برای رونق گردشگری در قم نیازمند ۹ هزار تخت اقامتی هستیم

به گزارش تیتربرتر، علی اصغر مونسان قبل از ظهر پنج‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری استان قم، گفت: با توجه به رونق گردشگری در این استان اکنون قم با کمبود ۹ هزار تخت اقامتی روبرو است که باید هرچه زودتر تخت‌های اقامتی استان رونق بیشتری پیدا کند.

وی افزود: کارگروه گردشگری استان قم باید شکوفا شود و همه دستگاه‌های اجرایی این استان با توجه به اولویت صنعت گردشگری برای توسعه قم همگرایی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: در روستاهای استان قم هم بوم گردی باید رونق بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور رونق و توسعه این صنعت با کم‌ترین سرمایه گذاری و هم‌چنین بیشترین درآمدزایی و اشتغال‌زایی می‌تواند به اقتصاد پایدار کشور کمک کند.

مونسان افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی ایران که در حوزه گردشگری دارد اکنون جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه جذب گردشگران قرار دارد.

وی اظهار داشت: استاندار قم هر تصمیمی که در ارتباط با رونق گردشگری داشته باشد ما تأیید و در آینده سفر دیگری هم برای پیگیری مسائل مرتبط با صنعت گردشگری این استان به قم خواهم داشت و هر استانی که استاندار آن به بخش گردشگری اهمیت دهد به طبع گردشگری آن استان توسعه خواهد یافت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: دولت توجه ویژه‌ای را به صنعت گردشگری داشته و با توجه به رشد سرمایه‌گذاران در این صنعت برای ۲ هزار پروژه گردشگری ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در این جلسه قول مساعد داد برای توسعه و ورنق مجتمع‌های بین راهی استان قم سود کارمزده ۱۸ درصدی بانک‌های عامل را برای دریافت تسهیلات سرمایه‌گذاران را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، دیدار با سرمایه گذاران صنعت گردشگری، بازدید از نمایشگاه شکوه چهل ساله و بازدید از بافت تاریخی و تیمچه بزرگ قم از جمله برنامه‌های امروز مونسان در سفر یک روزه به قم است.

دیدار و گفت‌وگو با آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی علوی گرگانی، آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله علوی بروجردی از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور است.