پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۶:۲۹

خروج جام تختی از رنکینگ جهانی سبب افزایش شانس کشتی گیران در تیم ملی

خروج جام تختی از رنکینگ جهانی سبب افزایش شانس کشتی گیران در تیم ملی
سرپرست برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی، خروج جام تختی از رنکینگ جهانی را موجب افزایش شانس حضور کشتی‌گیران در تیم ملی دانست.

عبدالله فتوحی اظهار داشت: سی و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان‌پهلوان تختی از امروز پنجشنبه آغاز شد که ۹ تیم خارجی به علاوه تیم های ایرانی در آن به رقابت‌ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه وزن کشی روز اول مسابقات صبح امرز انجام و رقابت‌ها از ساعت ۹:۳۰ آغاز شده است، افزود: مسابقات با استقبال بسیار خوب تماشاگران روبرو بود و همه چیز نسبت به تمام مسابقات بسیار عالی در حال برگزاری است و جای تقدیر و قدردانی از تمام عوامل دارد.

سرپرست برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی در مورد خروج جام تختی از رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز تصریح کرد: در صورت رنکینگ در هر وزن تنها سه کشتی‌گیر می‌توانست حضور یابد، اما در حال حاضر در برخی اوزان ۶ و حتی ۷ کشتی‌گیر حضور دارند.

فتوحی افزود: کمیته فنی مسابقات ملاک ارزششان این است که کشتی‌گیران این تورنومنت همانند تورنومنت‌های خارجی همچون یارگین هستند که حتی در رنکینگ نیستند و این را ملاک انتخاب تیم ملی شان قرار می‌دهند.

وی این موضوع را موجب افزایش شانس انتخاب کشتی‌گیران برای حضور در تیم ملی دانست و گفت: با توجه به اینکه در چنین مسابقاتی اعضای تیم‌ ملی انتخاب می‌شوند این یک فرصت خوب است.