پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۵

۲ یوزپلنگ آسیایی در این منطقه کشور مشاهده شد+عکس

تیتربرتر: ۲ قلاده یوزپلنگ آسیایی در حریم جنوبی پناهگاه حیات وحش میاندشت موسوم به دهنه فیض آباد مشاهده شدند. امید است تصاویر امید بخشی از یوزپلنگ در منطقه میاندشت به ثبت برسد.

 

۲ یوزپلنگ آسیایی در این منطقه کشور مشاهده شد+عکس

 

 

با توجه به‌ خبر منتشره در خصوص مشاهده و ثبت تصویر یوزپلنگ آسیایی در جنوب منطقه میاندشت موارد ذیل به استحضار دوستداران حیات وحش می‌رسد.

۲ قلاده یوزپلنگ آسیایی در حریم جنوبی پناهگاه حیات وحش میاندشت موسوم به دهنه فیض آباد مشاهده و تصویر آن‌ها توسط یکی از کارکنان شرکت آلومینای جاجرم که از افراد بومی همان منطقه است بوسیله گوشی تلفن همراه ثبت شد.

با توجه به حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم در محل مشاهده یوز و تدقیق این محل بروی نقشه، این ۲ یوز در منتهی الیه حاشیه جنوبی منطقه میاندشت و در مرز خراسان‌شمالی و خراسان رضوی مشاهده شده‌اند.

پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ در کشور است و حضور یوزپلنگ در این منطقه در طول سالیان اخیر به کرات مشاهده و ثبت شده است.

پناهگاه حیات وحش میاندشت با وسعت ۸۵ هزار هکتار و با وجود بیش از ۳ هزار راس آهو به‌عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، با تلاش محیط‌بانان این منطقه به‌عنوان زیستگاه مناسبت یوزپلنگ محسوب می‌شود.

با توجه به‌ نصب دوربین‌های تله‌ای توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم، امید است تصاویر امید بخشی از یوزپلنگ در منطقه میاندشت به ثبت برسد.

 

PCaGln1w1rEb