چهارشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۱۰

۳ گزینه احتمالی دولت رئیسی برای وزارت صمت

تیتربرتر : آنطور که برخی منابع آگاه در مجلس شورای اسلامی می‌گویند، در بین اسامی مطرح شده برای تصدی پست وزارت صمت، سه گزینه شانس بیشتری را برای حضور در راس این وزارتخانه دارند.

 

۳ گزینه احتمالی دولت رئیسی برای وزارت صمت

 

 

بیش از ۲۰ روز است که وزارت صمت بعد از استیضاح فاطمی امین با سرپرست اداره می‌شود؛ اما آخرین شنیده‌ها و گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که احتمالا دولت طی روزهای آینده، گزینه پیشنهادی خود را برای سکانداری وزارت صمت معرفی خواهد کرد.

آنطور که برخی منابع آگاه در مجلس شورای اسلامی می‌گویند، در بین اسامی مطرح شده برای تصدی پست وزارت صمت، سه گزینه شانس بیشتری را برای حضور در راس این وزارتخانه دارند. عباس علی آبادی مدیرعامل فعلی گروه «مپنا»، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی، سه گزینه احتمالی دولت برای راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شوند.

10اردیبهشت ماه بود که استیضاح فاطمی امین وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با 162 رای موافق در مقابل 102 رای مخالف در صحن علنی مجلس رای آورد و نمایندگان به ادامه کار وی در وزارت صمت اعتماد نکردند.

گرانی افسار گسیخته قیمت خودرو و نبود نظارت کافی بر بازار خودرو، از جمله مهم‌ترین دلایل استیضاح فاطمی امین از سوی نمایندگان خانه ملت بود. البته این استیضاح بدون حاشیه هم نبود و ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان برای تاثیر گذاری بر نوبت اول استیضاح فاطمی امین، حواشی برای مجلس ایجاد کرد.