یکشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۰۰

رئیسی: مسئولان با هرگونه ناکارآمدی بدون فوت زمان برخورد کنند

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : رییس جمهور گفت: همه مسئولان به ویژه در استان‌ها بر عملکرد زیرمجموعه‌شان کنترل و نظارت دقیق و موثر داشته باشند تا ببینند امور مردم چگونه پیگیری می‌شود.

رئیسی: مسئولان با هرگونه ناکارآمدی بدون فوت زمان برخورد کنند

سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با اشاره به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس از زحمات و تلاش‌های دکتر سیدرضا فاطمی‌امین و همکارانش در این وزارتخانه قدردانی کرد.

رئیس جمهور ارائه تذکر، طرح سوال و استیضاح را از اختیارات مجلس دانست و با بیان اینکه به هیچ وجه عمل نمایندگان به وظایف نمایندگی را جلوه اختلاف میان قوا تلقی نمی‌کنیم، در عین حال متذکر شد: امروز بیش از همیشه همراهی و همکاری و همدلی قوا برای حل مسائل کشور و گرهگشایی از امور مردم ضروری است.

آیت‌الله رئیسی با یادآوری سالروز «صدور فرمان هشت ماده‌‌ای مقام معظم رهبری به سران قوا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی» در سال ۱۳۸۰، نظارت را از ابزارهای موثر مدیریتی در پیشگیری و مقابله با فساد، ناکارآمدی و ناهنجاری دانست.

در جلسه امروز هیئت دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف دولت برای پیشگیری و مقابله با فساد ارائه کرد و رئیس جمهور بااشاره به این گزارش، فسادستیزی را از رویکردهای جدی دولت مردمی دانست و تاکید کرد: در برخورد با فساد بدون تعارف و اغماض باید عمل کرد.

رئیسی گفت: مردم در دیدارها و مکاتبات خود با بنده بعضا نسبت به ناکارآمدی برخی از مدیران اظهار ناخرسندی و گلایه می‌کنند که انتظار می‌رود همه مسئولان به ویژه در استان‌ها بر عملکرد زیرمجموعه‌شان کنترل و نظارت دقیق و موثر داشته باشند تا ببینند امور مردم چگونه پیگیری می‌شود و با هرگونه ناکارآمدی بدون فوت زمان برخورد کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته جمعی از کارگران و اعضای تشکل‌های کارگری، بخش‌های مربوطه را مکلف به تشکیل کارگروهی برای پیگیری این موضوع کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت تالاب شادگان برای ایجاد اشتغال و تبدیل شدن به قطب اقتصادی و گردشگری در خوزستان به مسئولان ذیربط مأموریت داد طرح توسعه شادگان را با جدیت و فوریت پیگیری کند.

رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت، از اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات دور اول سفر به خوزستان بویژه در حوزه نفت، آب و برق قدردانی کرد و آن را افتخارآمیز دانست.

آیت‌الله رئیسی در ادامه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش‌های مرتبط خواست که در راستای تحقق فرامین و تأکیدات مقام معظم رهبری تدوین نقشه راه توسعه بخش دانش‌بنیان را با جدیت پیگیری کرده و هر چه سریع‌تر نهایی کنند.