یکشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۵۳

وزیر صمت از مجلس رای اعتماد نگرفت ولی پست دیگری گرفت!!

وزیر صمت از مجلس رای اعتماد نگرفت ولی پست دیگری گرفت!!
طبق اخبار غیر رسمی احتمالا فاطمی‌امین معاون اجرایی رییس جمهور خواهد شد. این درحالی است که فاطمی امین امروز در جریان استیضاح دوم کرسی وزارت را واگذار کرد.

تیتربرتر: سیدرضا فاطمی امین وزیرصمت در پایان جلسه علنی امروز یک شنبه  نتوانست بار دیگراعتماد مجلس را  کسب کند.

در جریان رای گیری نمایندگان مجلس با 102 رای مخالف استیضاح و ممتنع 2 رای و 162 رای موافق استیضاح به ادامه کار فاطمی امین اعتماد نکردند. حاضرین در جلسه رای اعتماد 272 نفر و 6رای باطله نیز در این رای گیری وجود داشت.

 پیام دولت به مجلس 

 دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت احسان صالحی، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‌حضور رئیس‌جمهور در جلسه صبح مجلس با وجود اینکه با اطلاعات واصله، عدم اعتماد به وزیر صمت قطعی بود، دو پیام روشن داشت:

۱. دولت برای مجلس و حق قانونی آن احترام قائل است و اِعمال این حق را مانع همدلی نمی‌بیند.

۲. دولت پشت مدیران خود را که جمع‌بندی مثبتی از عملکرد آنها دارد ‌خالی نمی‌کند و در شرایطی که رئیس‌جمهور خود پیشگام تغییر مدیران ناکارآمد یا ناهماهنگ است و در یک سال گذشته تغییرات مهمی در سطح بالای دولت با همین منطق رخ داده است، اما وقتی برآورد دولت، عدم کفایت یک وزیر نیست تا آخر و با همه امکانات از آن بخش دولت حمایت می‌شود.»

دفاع رئیس جمهور از فاطمی امین در مجلس

آقای رئیسی هرچند قرار نبود در مجلس حضور یابد، و دفاع از فاطمی امین برعهده مخبر معاون اول گذاشته شده بود، ولی در نهایت سکاندار دولت در مجلس حاضر شد و دلایل زیر را برای ابقای فاطمی امین در راس وزارت صمت مطرح کرد:

  • -تلقی ما در دولت این است که مجلس بخاطر مشکلات حوزه‌های انتخابیه مسائلی را مطرح می‌کنند.
  • -از سال ۹۶ شش وزیر و سرپرست در وزارت صمت جابجا شدند و ثبات در مدیریت در وزارتخانه مهم است، ثبات می‌تواند موجب تصمیم گیری های با ثباتی در وزارتخانه شود.
  • -خودرو چون دارای قیمت‌های بالاتری است طبیعی است که در آن مافیا بیشتر شکل می‌گیرد.
  • -در وزارت صمت در حوزه تولید و معدن و تجارت و سرمایه گزاری در کشور بویژه تجهیزات تولیدی همه شاخص ها نشان از رشد دارد.
  • -برخورد با مافیا صورت گرفته است
  • -تصویب شد به مادران دارای چندفرزند خودرو تعلق گیرد که یعنی ما ۵۰ درصد از خودروهای خود را در این بازار آورده‌ایم.
  • -بخش های مختلفی تصمیم گیر بازار خودرو بوده‌اند نه فقط وزیر.
www.titrebartar.com

 

توییت برخی از نمایندگان در فضای مجازی

صبح امروز دومین جلسه استیضاح وزیر محبوب کابینه دولت سیزدهم در حالی برگزار شد که تا پیش آغاز آن افکار عمومی خواستار شفافیت آرای نمایندگان در این استیضاح بودند، حتی به هنگام برگزاری جلسه استیضاح چندین نماینده از همکاران خودشان خواستید که آرای‌شان را در فضای مجازی منتشر کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی در دفاع از وزیر صمت: فاطمی امین نسبت به فساد و رانت‌خواری حساس است

از همین رو پس از پایان یافتن جلسه استیضاح فاطمی امین از ساختمان سمیه تعدادی از نمایندگان آرای خودشان را در توئیتر منتشر کردند.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتشار برگه رأی خود در حساب شخصی توئیترش نوشت:
در دفاع از حقوق ملت ایران بویژه در حوزه خودرو به آقای فاطمی امین رای عدم اعتماد دادم. هرچند ایشان را فردی پاک‌دست، متعهد و برنامه‌ریز دیدم اما به علت توان مدیریتی پایین و ناتوانی در پاسخ به مطالبات مردم رای خود را از او پس گرفتم.

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه نیز در حساب توئیتری‌اش با انتشار برگه خودش نوشت: الوعده وفا. «وزیر صمت برکنار شد» حیدر بابا، مرد اوغوللار دوغگینان، نامرد لرین بورونلارین اووگینان گدیکلرده قورد لاری توت بوغگینان

جلال رشیدی کوچکی نماینده مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد با انتشار رأی خود در حساب شخصی توئیترش نوشت:
امروز مجلس به ندای ملت لبیک گفت. امیدوارم فردی که برای وزارت صمت معرفی می‌شود شجاعت لازم برای برخورد با مافیای خودرو به نفع مردم را داشته باشد.