یکشنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۴۵

اسکان اضطراری ۳۱۰ نفر از متاثرین سوانح جوی در ۴۸ ساعت

سرپرست سازمان امدادونجات گفت: با تلاش امدادگران هلال احمر از یازدهم تا سیزدهم فروردین، به ۱۸۶۳ نفر گرفتار در کولاک و سیلاب امدادرسانی شد و برای ۳۱۰ حادثه دیده اسکان اضطراری فراهم شد.


اسکان اضطراری ۳۱۰ نفر از متاثرین سوانح جوی در ۴۸ ساعت

تيتربرتر، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات جوی (آب گرفتگی، سیلاب و کولاک) از یازدهم فروردین تاکنون، گفت: در این مدت زمان ۲۳ استان کشور متأثر از شرایط جوی بود که ۱۵ استان کشور نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند. در این مدت زمان امدادرسانی به ۲۵ شهرستان، ۳۰ منطقه و ۲۸ محور در قالب چندین مورد عملیات جوی، انجام شد.

وی با اشاره به این که به ۱۸۶۳ نفر امدادرسانی شد، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات از اسکان اضطراری ۳۱۰ نفر از متاثرین سوانح جوی خبر داد و افزود: در این مدت زمان ۴۵ تیم عملیاتی شامل ۱۵۸ امدادگر در عملیات جوی شرکت کردند که علاوه بر خدمات ذکر شده، ۲۱۲ دستگاه خودرو را از برف و کولاک نیز رها کردند.

همچنین در این مدت ۳۰۳ تخته پتو، ۴۹ قوطی کنسرو، نان، خرما، آب معدنی و بیسکوئیت در میان متاثرین از سوانح جوی توزیع شد. لازم به ذکر است که امدادرسانی در برخی مناطق ادامه دارد.