یکشنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰

ثبت ۴.۷ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور

وزارت راه و شهرسازی از ثبت ۴.۷ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور خبر داد که از این تعداد ۱.۸ میلیون خودرو سرعت متوسط غیرمجاز داشته‌اند.


ثبت ۴.۷ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور

تيتربرتر، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ۱۸۷۲ سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور متعلق به سازمان راهداری در محورهای برون شهری وجود دارد که از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین تردد ۳۰۴ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴ پلاک خودرو را در محورهای برون شهری ثبت کرده اند.

سامانه‌های فعال در مدت ذکر شده سرعت لحظه‌ای غیرمجاز ۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۰۹ پلاک خودرو را ثبت کرده است. همچنین یک میلیون و ۷۹۹ هزار و ۱۹۳ پلاک ثبت شده، سرعت متوسط غیرمجاز داشته‌اند.

از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا صبح روز ۱۲ فروردین ۵ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۱۵۲ نفر برای مسافرت از حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استفاده کرده‌اند. از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۸ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.

همچنین ۱.۴ میلیون نفر از طریق راه‌آهن، حدود ۲.۳ میلیون نفر از طریق هواپیما و حدود ۳.۱ میلیون نفر نیز از طریق حمل‌ونقل دریایی در ایام طرح نوروزی جابجا شده‌اند.

تردد بین استانی به سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد، اردبیل ۱۸ درصد، خوزستان ۱۷ درصد، کرمان ۱۶ درصد و ایلام ۱۵ درصد افزایش یافته است.

در ۱۷ روز طرح نوروزی، تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، اصفهان و مازندران استان‌های پرتردد بوده‌اند.