یکشنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰

برگزاری جشن تکلیف و استعدادیابی برای کلاس‌های دارالقرآن

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از این وزارتخانه در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است.


برگزاری جشن تکلیف و استعدادیابی برای کلاس‌های دارالقرآن

تيتربرتر، از اهداف برگزاری غرفه آموزش و پرورش، ارائه فعالیت‌ها و دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه فعالیت‌های قرآنی و کشف استعدادهای قرآنی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و ارائه مشاوره‌های تخصصی است.

غرفه آموزش و پرورش در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع است که در این غرفه مدرسه‌ای که نمای ظاهری این مدرسه با امکانات مدرسه واقعی در حوزه پرورشی و فوق برنامه طراحی شده است و بسترها و ظرفیت‌های پرورشی در مدرسه با اولویت فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین دارالقرآنی در غرفه طراحی شده است تا دانش آموزان با مراجعه به غرفه آموزش و پرورش، استعدادیابی و به کلاس‌های دارالقرآن سراسر کشور هدایت شوند و مجموعه فعالیت‌های مدرسه مانند جشن تکلیف هرشب در این غرفه برگزار می‌شود.

در این غرفه و مدرسه نمادین جایگاهی به نام سکوی مدرسه وجود دارد و فعالیت‌ها در حیاط مدرسه و سکوی مدرسه انجام می‌شود. همچنین فعالیت‌های تربیتی، قرآنی، گفتمان دینی، مشاوره‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های حفظ محور، مصاحبه با افراد موفق و ارائه برنامه‌های دارالقرآن‌های کشور در این مدرسه انجام خواهد شد.

در راستای مدیریت بهتر غرفه قرآنی، فراخوانی به معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش داده شده است تا برنامه‌های خود را در این غرفه و مدرسه طراحی شده، ارائه کنند. در این مدرسه بستر و فرصت‌های تربیتی مختلفی مانند اتاق مشاوره راه اندازی خواهد شد که خانواده‌ها و دانش آموزان از حضور مشاوران استفاده کنند.

از دیگر برنامه‌های این غرفه، فعالیت نمازخانه و کتابخانه مدرسه‌ای، فعال نمودن سامانه نورینو جهت مطلع بودن معلمان از موقعیت مدرسه خود در رتبه بندی کشوری و پرونده تربیتی دانش‌آموزان، پخش زنده فعالیت نمایشگاه از شبکه شاد دانش آموزی؛ است.

این نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) تهران از ۱۲ تا ۲۶ فروردین برپا خواهد بود.