یکشنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ۰۵:۲۰

آخرین واکنش رئیسی درباره حجاب

تیتربرتر : رییس جمهور به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی روز مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.

 

آخرین واکنش رئیسی درباره حجاب

 

 

رئیس‌جمهور در خصوص حجاب گفت: اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.

رئیسی پیام جدید صادر کرد

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در آیین گشایش سی‌امین دوره از این نمایشگاه قرآن در مصلای تهران ، قرآن کریم را جلوه رحمانیت دانست و گفت: انسانیت انسان در پرتو ارتباط قرآن و وحی شکل می گیرد. کتاب‌های بسیار ارزشمندی با محوریت کلام حق در این نمایشگاه رویت شده که باید از همه تشکر کرد.

رییس جمهور به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی روز مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه های دینی باشد.

وی ادامه داد: در ١٢ فروردین ۵٨ مردم رای قاطعی به نظام جمهوری اسلامی ایران دادند و این یعنی اینکه نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود و آنچه در این چند دهه در کشور رخ داد با تشویق و ترغیب امام راحل و رهبری بود.

رئیس‌جمهور در خصوص حجاب گفت: اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.

وی افزود: مساله این است که امروز با ما یک الزام قانونی مواجهیم، تبعیت از قانون مورد اجماع همه است. امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما، همانگونه که تاکنون پایبند بوده‌اند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند بوده‌اند، پایبند خواهند بود.

رئیس جمهور در ادامه به وصیت‌نامه‌های شهدا اشاره کرد و گفت: نقطه مشترک همه وصیت‌های شهدا توجه به ارزش‌های اسلامی است و اینکه نگذارید ارزش‌ها در جامعه کمرنگ شود.

رئیسی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم و باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس‌گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد.

وی گفت: جامعه باید مورد نهی زبانی قرار گیرد، به بایدها باید توجه شود و دولت و مردم عزیز همه به این مسأله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور همچنین خطاب به خادمان قرآن گفت که ترویج قرآن را در دستور کار قرار دهند و قرآن انسان‌ها را امیدوار می‌کند و روز جمهوری اسلامی انسان‌ها را امیدوار می‌کند. آنچه امروز در جامعه اسلامی ما بیش از هر چیز ضرورت دارد امید دادن به جامعه است همواره باید با امید حرکت کرد.