شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰

تشریح عملکرد بنیاد ۱۵ خرداد در سال گذشته

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد حوزه سلامت را مهم‌ترین و محوری‌ترین حوزه فعالیتی این نهاد اعلام کرد.


تشریح عملکرد بنیاد ۱۵ خرداد در سال گذشته

تيتربرتر، حمیدرضا علیان زادگان با اعلام این مطلب گفت: این بنیاد از سال ۱۴۰۰ به مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ملحق شده و توجه ویژه به حوزه سلامت، جمعیت و عمران اجتماعی جزو مأموریت‌های اصلی این بنیاد است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های این نهاد برای مهار معضل تنبلی چشم در کودکان افزود: اقدامات پیشگیرانه این بنیاد به صورت غربالگری از جمله غربالگری تنبلی چشم که در سال ۱۴۰۱ و با همکاری سازمان بهزیستی برای کودکان سه تا شش سال در مراکز مثبت زندگی انجام شد، از جمله این تلاش هاست.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح برنامه این بنیاد برای امسال گفت: پس از توسعه غربالگری، در صورت نیاز به حمایت‌های درمانی بیشتر به حوزه جراحی نیز ورود خواهیم کرد.

علیان زادگان سقف حمایتی بنیاد برکت بر اساس این تفاهم نامه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: البته با توسعه فعالیت‌ها و به تدریج این رقم قابل افزایش خواهد بود.

وی در توضیح مناسب سازی مسکن افراد دارای معلولیت گفت: در سال ۱۴۰۱ در تفاهمنامه ای با سازمان بهزیستی موظف به ساخت ۱۰ هزار مسکن برای افراد دارای معلولیت شدیم که امسال آن را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره اولویت بندی طرح مناسب سازی خانه معلولین گفت: اولویت بندی از طریق ظرفیت سامانه‌ای که در سازمان بهزیستی تعریف شده است و همچنین بررسی‌های مربوطه در ادارات کل استانی ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور انجام می‌شود.

علیان زادگان با مثبت ارزیابی کردن نتیجه دو پویش مثبت حرکت ۱ و ۲ در سال گذشته، تأمین ۱۰ هزار مورد از تجهیزات توانبخشی نظیر عصا، واکر و تشک مواج و تحویل آن‌ها به جامعه هدف یعنی مددجویان بهزیستی را از جمله اقدامات ارزشمند انجام شده در قالب این دو طرح برشمرد.

وی در خصوص مناسب سازی، کیفی سازی، بهینه سازی و ارزان سازی این تجهیزات افزود: در جریان تفاهم با دانشگاه علوم توانبخشی، مقرر شد پروژه‌های نهایی شده با رویکرد ارزان سازی، کیفی سازی و مناسب سازی انجام شود.

علیان زادگان درباره اقدامات و برنامه‌های این بنیاد در خصوص جوانی جمعیت گفت: در بنیاد ۱۵ خرداد ۲۰ کارگروه ویژه اصلی در این خصوص تعریف شده که برخی از آن‌ها در سال گذشته اجرایی شده و مابقی در سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد؛ اهدا ۵ هزار بسته لبخند مادری به ارزش تقریبی ۵ میلیون تومان به مادران کم برخوردار را گام نخست پویش ملی لبخند مادری توصیف کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی این بنیاد در قالب رسیدگی به محلات کم برخوردار؛ توانمند سازی ۴۴۰ محله از ۲ هزار و ۲۰ محله شناسایی شده را نتیجه اجرای برنامه‌های حمایتی این بنیاد به ویژه در زمینه سلامت و معیشت اعلام کرد.