پنج شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۰۵

نزاع و درگیری منجر به قتل در شرق تهران

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از نزاع و درگیری منجر به قتل یک همسر در شرق پایتخت خبر داد.


نزاع و درگیری منجر به قتل در شرق تهران

تيتربرتر، به نقل از پلیس تهران، در ساعت ۱۹:۰۰ روزچهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ اعضای خانواده یک خانم ۴۰ ساله بنام پروین، با مراجعه به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس اعلام داشتند: دخترمان از امروز صبح پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نیست و پس از مدتی تلفن همراهش خاموش شده است. با تلفن همراه همسرش تماس گرفتیم اما او نیز پاسخگوی تماس‌های ما نبود و تلفن همراه او نیز پس از چندین نوبت عدم پاسخگویی، خاموش شد. به درب خانه آنها در محدوده میدان رهبر رفتیم اما باز هم کسی جوابگوی زنگ خانه نبود و تلفن پروین و همسرش نیز در این زمان خاموش شده بود.

با توجه به تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد"، مأموران کلانتری با مراجعه به درب خانه محل سکونت پروین و همسرش، اقدام به بررسی موضوع کرده؛ با حضور در محل سکونت پروین و بررسی صحت اظهارات خانواده وی، مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی وارد خانه شده و در بازرسی داخل خانه، جسد پروین در داخل اتاق پذیرایی و در حالی که مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود، کشف شد.

با توجه به شواهد صحنه جنایت، بلافاصله موضوع به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام؛ کارآگاهان این اداره در محل حاضر و در تحقیقات از همسایگان اطلاع پیدا کردند که پروین و همسرش بنام حمید. ق (۴۵ ساله) در ساعت ۹:۰۰ همان روز، درگیری شدیدی با یکدیگر داشته بگونه ای که صدای درگیری و مشاجره لفظی آنها به وضوح توسط همسایگان شنیده شده است.

با توجه به اظهارات همسایگان، بررسی انگیزه ارتکاب جنایت با موضوع اختلاف و درگیری فی مابین زن و شوهر مورد بررسی کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و اعضای خانواده پروین نیز سابقه درگیری و نزاع میان پروین و همسرش را تأیید کردند.
با توجه به شواهد و قرائن و مستندات بدست آمده، بررسی فرضیه وقوع قتل خانوادگی و ارتکاب جنایت توسط همسر پروین در دستور کار قرار گرفت؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که حمید. ق، در ساعت ۱۱:۰۰ با حالتی پریشان و مضطرب از خانه خارج شده است و پس از آن کسی حمید را ندیده و هیچکس از وی اطلاع ندارد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شواهد و مستندات بدست آمده، وقوع جنایت خانوادگی در پرونده محرز شده؛ لذا ضمن هماهنگی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی، تحقیقات پلیسی جهت دستگیری همسر مقتوله در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.