پنج شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ۱۶:۳۵

پنجمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس در آران و بیدگل برگزار می‌شود

کاشان - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.


پنجمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس در آران و بیدگل برگزار می‌شود

روح الله قربانی با اشاره به تأثیر هنر در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و ملی اظهار داشت: هنرهای نمایشی و تئاتر یکی از حوزه‌هایی است که در این بین نقش مؤثری دارد.

وی از اعلام فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت: این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با همکاری بسیج هنرمندان و حوزه هنری برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر دفاع مقدس در خرداد ماه ۱۴۰۲ و در سالروز آزادی خرمشهر برگزار خواهد شد.

قربانی افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ارتقا سطح کمی و کیفی هنر نمایش شهرستان و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان علاقمند به هنر نمایش است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به دلیل بیماری کرونا بیشتر فعالیت‌های هنری تقریباً متوقف شده بود، گفت: در زمینه هنرهای نمایشی و تئاتر سیاست این اداره در سال آینده «آموزش» خواهد بود ولی به دلیل وقفه‌ای که در چند سال گذشته در زمینه برگزاری جشنواره‌ها به وجود آمد، پنجمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس بصورت شهرستانی برگزار و در تابستان در زمینه آموزش، فعالیت‌های چشمگیری توسط آموزشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس با حضور فرماندار، رئیس حوزه هنری و با حضور هنرمند مطرح کشور رضا توکلی و جمعی از هنرمندان شهرستان آران و بیدگل، «بهمن ماه» سال گذشته در سالن شهدای هنرمند شهرستان آران و بیدگل انجام شد.