سه شنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ۲۲:۳۰

علت سرریز شدن انهار در منطقه یک/فعالیت کف‌کش در ۴ نقطه هم‌زمان

شهردار منطقه یک تهران از استقرار ۲۰۰ نفر از کارگران خدمات شهری برای کنترل آب‌گرفتگی‌ها در پی بارندگی امروز پایتخت خبر داد و گفت: کف‌کش در چهار نقطه از منطقه یک مشغول فعالیت است.


علت سرریز شدن انهار در منطقه یک/فعالیت کف‌کش در ۴ نقطه هم‌زمان

مهدی صباغ، شهردار منطقه یک با اشاره به تمهیدات شهرداری منطقه یک با توجه به بارندگی‌های امروز گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، همکاران در آماده‌باش کامل بودند و در نقاط آب‌گیر نیز حضور داشتند؛ اما بعضاً برخی از انهار، کشش این حجم از بارش را در یک بازه زمانی یک‌ساعته ندارد و سبب می‌شود که آب از داخل انهار به معابر کشیده شود.

شهردار منطقه یک تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداقل ۲۰۰ نفر از کارگران حوزه خدمات شهری در سطح منطقه یک حضور دارند و مشغول به کنترل آب‌گرفتگی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از معابر، انسداد معبر به‌دلیل بارندگی‌ها رخ نداده است، گفت: با توجه به عدم کشش نهر در برخی از موارد آب وارد معابر و بعضاً منازل شهروندان شده است که در حال حاضر نیروهای خدمات شهری شهرداری مشغول به تخلیه آب با استفاده از کف‌کش هستند.

صباغ عنوان کرد: در حال حاضر کف‌کش در چهار نقطه از منطقه یک مشغول فعالیت است تا آب‌هایی که در معابر سرازیر شده را جمع‌آوری کنند تا به سمت منازل مردم نرود.