سه شنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۹:۰۵

خبر مهم برای زائران حرم امام رضا(ع)

ایرنا : رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: رستوران‌های دارای بیش از ۲۵ صندلی و مستقر در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) به منظور رفاه حال زائران در ماه مبارک رمضان مجاز به فعالیت در طول شبانه‌روز شدند.

خبر مهم برای زائران حرم امام رضا(ع)

حسن امیریان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان فعالیت رستورانها، کترینگها، آشپرخانه ها و کبابی ها فقط از افطار تا سحر مجاز بود، اما به دلیل اینکه برخی از زائران به دلایل مختلف قادر به روزه گرفتن نیستند، اتحادیه رستوران داران تلاش بسیاری کرد تا مسوولان با فعالیت رستورانها در طول روز موافقت کنند.

حمله مرگبار به یک مرکز مذهبی/ مهاجم خلع سلاح شد

وی بیان کرد: با پیگیریهای زیاد اتحادیه رستوران داران مشهد و جلوگیری از دستفروشی برخی از متخلفان در اطراف حرم مطهر رضوی، با موافقت مسوولان مربوطه ۳۶ رستوران دارای بیش از ۲۵ صندلی مستقر در اطراف حرم مطهر مجاز به فعالیت شدند، مشروط بر اینکه در طول روز هیچ نمایی از عرضه غذا در فضای بیرونی نداشته باشند.

رییس اتحادیه صنف رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: خوشبختانه ۶۰ درصد از رستورانهای مزبور در اطراف حرم مطهر رضوی در زیرزمین واقع شده اند، باقی آنها نیز باید پوشش پنجره ها را به نحوی قرار دهند تا پذیرایی هیچ نمودی به بیرون نداشته باشد.

امیریان اضافه کرد: باقی رستوران ها، کبابی ها، حلیم پزان و ... فقط می توانند بین ساعات افطار تا سحر فعالیت داشته باشند و مجاز به عرضه غذای بیرون بر در ساعات روز نیستند.