سه شنبه, ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ ۱۶:۴۰

رشد ۸۰ درصدی ورود گردشگر خارجی به گیلان

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ورود ۲۶۵ گردشگر خارجی به استان و رشد ۸۰ درصدی در این بخش گفت: بیش از ۵۰۱ هزار نفر از جاذبه های گیلان دیدند کردند.


رشد ۸۰ درصدی ورود گردشگر خارجی به گیلان

ولی جهانی با اشاره به آخرین آمارهای ورود و خروج مسافران نوروزی به استان گیلان اظهار کرد: از روز ۱۶ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۷۶ هزار خودرو وارد استان گیلان شده است.

وی به رشد ۵۷ درصدی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در همین مدت بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو نیز از استان خارج شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند، اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۳ درصدی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقامت بیش از هشت میلیون و ۶۵۲ هزار نفر شب مسافر در مراکز اقامتی گیلان تصریح کرد: در این بخش هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۲۱.۵۷ درصدی هستیم.

جهانی با بیان اینکه ۲۶۵ گردشگر خارجی نیز در مراکز اقامتی استان گیلان اقامت کرده‌اند، گفت: این بخش رشد ۸۰ درصدی داشته و گردشگران از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره بودند.

وی با اشاره به اشغال بیش از ۱۲۰ درصدی تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش افزود: ۶۰۰ مورد بازدید از تأسیسات گردشگری داشته‌ایم که رشد ۷۷ درصدی داشته است.

جهانی اضافه کرد: در قالب این نظارت‌ها ۱۹۱ مورد تشویق، ۱۰۰ مورد تذکر و ۶۸ تذکر کتبی انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۱ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان بازدید کرده‌اند که رشد ۸۴.۰۵ درصدی داشته است.