دوشنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ۱۳:۰۵

فوت ۴۷۰نفر در سوانح جاده‌ای/۶۵درصد تصادفات عدم توجه به قوانین است

سمنان- رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه طی نوروز سال جاری ۴۷۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان باخته اند، گفت: ۶۵ درصد سوانح ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.


فوت ۴۷۰نفر در سوانح جاده‌ای/۶۵درصد تصادفات عدم توجه به قوانین است

تيتربرتر، سردار حسن مؤمنی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید و بررسی راه‌های استان سمنان ضمن بیان اینکه در موج اول تعطیلات نوروزی سال جاری ۴۷۰ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند، ابراز داشت: ۶۵ درصد این تصادفات از تخطی سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی شده است.

وی ضمن بیان اینکه طی پنج روز نخست سال جاری دو هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح و مصدوم شدند، افزود: گاهی اثر این تصادفات تا پایان عمر گریبان گیر فرد و خانواده می‌شود لذا برای پیشگیری از این اتفاقات تلخ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به همگان توصیه می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور ضمن بیان اینکه ۲۶۲ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی طی این پنج روز به ثبت رسیده است، ابراز داشت: این آمار به نسبت سال قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مؤمنی ضمن بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی پرحجم و روان است، تصریح کرد: تنها در محورهای شمالی هراز، چالوس و قزوین-رشت ترافیک سنگین به چشم می‌خورد لذا از رانندگان درخواست داریم سفر خود را مدیریت کرده و بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی افزود: در اکثر محورها جو آب و هوایی بارانی است که همین امر آمار تصادفات را افزایش خواهد داد لذا رعایت سرعت و فاصله طولی مناسب می‌تواند از این پیشامدهای تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری کند.