جمعه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۴۰

بیشترین بارش استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد/ کاهش ۶ درجه‌ای دما

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ثبت بیشترین میانگین بارشی سامانه اخیر در شهرستان فریدونشهر خبرداد.


بیشترین بارش استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد/ کاهش ۶ درجه‌ای دما

آسیه آقایی با اشاره به بارندگی شبانه‌روز گذشته تا صبح امروز در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی از اسلام آباد موگویی از توابع شهرستان فریدون‌شهر با ۴۵.۵ میلیمتر، فریدون‌شهر با ۳۴.۵ میلیمتر، خوانسار با ۲۰ میلیمتر، بوئین میاندشت ۱۳.۲ میلیمتر، داران ۱۰.۴، چادگان ۴.۷، گلپایگان ۳.۶ و سمیرم ۱.۷ میلیمتر گزارش شد.

وی با بیان اینکه بارش‌های سامانه اخیر به صورت باران بوده، افزود: بارندگی در سطح استان تا شامگاه امروز ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز آسمان اکثر مناطق استان قسمتی تا نیمه ابری و مه رقیق پیش‌بینی می‌شود و افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید را انتظار داریم.‌

آقایی با اشاره به اینکه وزش باد در نیمه شرقی استان با خیزش گردوخاک همراه است، گفت: بارش‌های رگباری در غرب و جنوب استان و بارش برف در مناطق کوهستانی طی امروز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق بارشی فردا صبح احتمال مه آلود شدن هوا وجود دارد، افزود: طی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ اسفند جوی پایدار در سطح استان حاکم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین چهار تا ۶ درجه کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای سه درجه سلسیوس زیر صفر و چوپانان و خور و بیابانک با دمای ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.